Re: Anonim

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 02:31:32 MET

"Paweł Krawczyk" wrote:
> [...]
> IMHO sprawiają to złe doświadczenia z osobami nie podpisującymi się
> imieniem i nazwiskiem. Z drugiej strony wiara w nazwiska jest dość
> irracjonalna - co by się zmieniło, gdybym występował jako "Józef Nowak"
> a nie jako "Paweł Krawczyk"? Raczej nic.

Jak to nic?! Jako Józef Nowak pisałbyś ciągle bzdety, rozpoczynał flame
wars, używał wulgaryzmów, puszczał spamy itp. A tak musisz się starać,
piszesz na temat, pomyślisz zastanowisz się, czasem klepniesz "Delete".
A wszystko przez tą głupią irracjonalną wiarę, że kiedyś spotkasz kiedyś
kogoś, kto Cię czytał w usenecie i będziesz mógł się normalnie
przedstawić.

Po prostu kwestię anonimowości ująłbym tak:

a) Osoba korzystająca z własnego imienia i nazwiska pisze tak, żeby móc
bez żenady używać własnego nazwiska.

b) Osoba znana pod pseudonimem pisze co pisze, bo i tak nikt tego nie
wiąże z jej nazwiskiem.

Widzisz w tym delikatną różnicę? A irracjonalna wiara w to, kto jest kim
raczej bieże się z racjonalnych pobudek, że zazwyczaj jak ktoś wie, co
pisze, to wiadomo też, kim jest.

Wydaje mi się, że ograniczasz anonimowość do nieużywania nazwiska,
podczas gdy anonimowość to jest posługiwanie się innym nazwiskiem (lub
nawet pseudonimem) od tego, pod którym jest się powszechnie znanym.

Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 2148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *   POLAND