Re: Serwery w3cache

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 24 Oct 1997 - 22:25:59 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_okonet.com.pl> wrote:
: Po prostu sadze, ze malo osob korzysta z w3cache a szerzej z
: jakichkolwiek serwerow cache, pewnie nie wiecej niz co dziesiaty
: uzytkownik Internetu (czy raczej najwyzej 10% ruchu odbywa sie "via
: cache"). Ale nie bardzo potrafie to udowodnic, wiec stad moje pytania.

: Nie wiem tylko, czy powodem jest niewiedza, lenistwo czy kiepskie
: dzialanie systemu.

No coz - z mojego punktu widzenia kiepskie dzialanie systemu przesadza
o jego nieuzywaniu. Ale komputery dla studentow maja wpisane na stale :-)

Z ciekawosci sprawdzilem logi za ostatni tydzien z wroclawskiego w3c -
185k TCP_MISS, 145k TCP_HIT [P.S. co znaczy UDP_MISS/HIT - mam tego
547k/53k]. Mowiac szczerze stawia to moim zdaniem cala idee pod duzym
znakiem zapytania - czy w ogole jest sie o co bic. Zaledwie 40% trafien..

Natomiast jak oszacowac liczbe korzystajacych ... siegnij
do logow wlasnego serwera, policz korzystajacych, i popros administratorow
w3cace zeby policzyli ilu osobom w tym czasie przeslali przez w3cache

J.