Re: Serwery w3cache

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 25 Oct 1997 - 12:02:52 MET DST

 Jarek> Jaroslaw Zielinski <jz_at_okonet.com.pl> wrote:
> [...]

 Jarek> No coz - z mojego punktu widzenia kiepskie dzialanie systemu
 Jarek> przesadza o jego nieuzywaniu. Ale komputery dla studentow maja
 Jarek> wpisane na stale :-)

 Jarek> Z ciekawosci sprawdzilem logi za ostatni tydzien z wroclawskiego
 Jarek> w3c - 185k TCP_MISS, 145k TCP_HIT [P.S. co znaczy UDP_MISS/HIT -
 Jarek> mam tego 547k/53k]. Mowiac szczerze stawia to moim zdaniem cala
 Jarek> idee pod duzym znakiem zapytania - czy w ogole jest sie o co
 Jarek> bic. Zaledwie 40% trafien..

A teraz przeczytaj to co napisałeś i pomyśl nad tym jeszcze
raz. 40% dokumentów było przechowywane lokalnie i nie musiałeś ich
ściągać przez sieć. Oszczędziłeś czas, sieć, pieniądze. Nie wiem ile %
to będzie w bajtach (pewnie nieco mniej), tym niemniej zysk jest
rzeczywisty.

I Ty chcesz powiedzieć, że 40% to _mało_ ?

Czy jeżeli cache Twojego dysku twardego uzyskuje poniżej 75% trafień, to
też twierdzisz, że "nie ma się o co bić" ? (a przypomnę, że za transfer
danych z dysku do pamięci nie płacisz)

Moim zdaniem nawet gdyby było 5% to by było warto.

--J.