Panowie Administratorzy!

Autor: Grzegorz W. Fedorynski (alojzy_at_usa.net)
Data: Thu 23 Oct 1997 - 00:07:52 MET DST

Czesc!

Przygladalem sie ostatnio dyskusji nt administrowania duzymi systemami (z
uzytym niechlubnym przykladem MIMUWu). Narzekaniom na tworzenie tysiecu
userow nie bylo konca. Doszedlem do wniosku, ze najlepszym dla was
systemem jest system bez uzytkownikow w ogole.

A tak na powaznie. Pisaliscie, miedzy innymi, ze studentowi nic sie nie
nalezy i ze wydzial (oraz wy) robi mu laske (to jest l z ukosna
kreseczka!)) zakladajac konto, ktorego uzywa on nastepnie w celach nie
tylko akademickich. Nasuwa mi sie analogia. Toalety na wydziale rowniez
nie sluza czysto akademickej pracy. Sa po prostu pewnym UDOGODNIENIEM dla
studenta i pracownika.
Oczywiscie student nie musi miec logname alojzy, moze miec gf174793. A w
kabinie nie musi wisiec papier.
Po co zakladac studentom konta automatycznie na poczatku roku? Papier tez
moze lezec w dziekanacie i do odebrania odpowiedniej ilosci listkow
wystarczyloby podanie z uzasadnieniem wykorzystania.
Studenci sciagaja gry i panienki. Wprowadzmy kamery w kabinach. Nie
napisze, po co.

Dobra, obraziliscie sie. Wiem, ze przesadzam. Ale dla mnie konto to nie
jest wielka laska tylko cos normalnego. Przykro mi to stwierdzic, ale
admin to raczej zajecie techniczne. Admin ma SLUZYC uzytkownikom.
To rowniez nie jest konkretny atak, tylko spostrzezenie, ktorego ostatnio
tu brakowalo.

Troche to wszystko nieposkladane, przepraszam...
(to dlatego, ze to reply na wiele poszczegolnych listow, reply ktorych nie
wysylalem w odpowiednim czasie)

Alojzy