Re: Panowie Administratorzy!

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 24 Oct 1997 - 17:28:27 MET DST

Grzegorz W. Fedorynski <alojzy_at_usa.net> wrote:
: A tak na powaznie. Pisaliscie, miedzy innymi, ze studentowi nic sie nie
: nalezy i ze wydzial (oraz wy) robi mu laske (to jest l z ukosna
: kreseczka!)) zakladajac konto, ktorego uzywa on nastepnie w celach nie
: tylko akademickich.

Tylko uwzglednij fakt, ze np komputer ma 500MB [ma dwa lata] wolnego dysku,
sa planowane na nim zajecia gdzie kazdy bedzie pisal programy [pare MB do
kompilacji potrzebne] a studentow jest np 3000 chetnych.

: Nasuwa mi sie analogia. Toalety na wydziale rowniez
: nie sluza czysto akademickej pracy. Sa po prostu pewnym UDOGODNIENIEM dla
: studenta i pracownika.

Nie widziales instytucji gdzie toaleta dla personelu i dla klientow jest
rozdzielona?

: Oczywiscie student nie musi miec logname alojzy, moze miec gf174793. A w
: kabinie nie musi wisiec papier.
: Po co zakladac studentom konta automatycznie na poczatku roku? Papier tez
: moze lezec w dziekanacie i do odebrania odpowiedniej ilosci listkow
: wystarczyloby podanie z uzasadnieniem wykorzystania.

Z przykroscia napisze ze doswiadczenie sprzataczek jest takie ze jak sie
wywiesi rolke to wkrotce nie ma jej na wieszaku. Za to czesto znajduje sie
w muszli...

: Dobra, obraziliscie sie. Wiem, ze przesadzam. Ale dla mnie konto to nie
: jest wielka laska tylko cos normalnego.

Cos normalnego za co placisz?

: Przykro mi to stwierdzic, ale
: admin to raczej zajecie techniczne. Admin ma SLUZYC uzytkownikom.

Owszem. W tym przypadku ma pomagac pracownikom dydatkycznym w sprawnym
procesie przerobienia studentow :-)

Problem tak naprawde sprowadza sie do jednego - na uczelni zwykle nie ma
duzego sprawnego komputera DLA DOWOLNYCH POTRZEB studentow.
I jesli zaproponujesz dla wlasnego [admina] swietego spokoju kupic taki
komputer - to zaraz okaze sie ze nie ma pieniedzy, sa pilniejsze potrzeby
lub ktos zna lepszy sposob wydania tych pieniedzy...

J.