Re: Panowie Administratorzy!

Autor: Robert Maron (robmar_at_domek.slodki.domek)
Data: Thu 23 Oct 1997 - 20:31:24 MET DST

Grzegorz W.: [pl.listserv.polip: Thu, 23 Oct 1997 00:07:52 +0200]
: Przygladalem sie ostatnio dyskusji nt administrowania duzymi systemami (z
: uzytym niechlubnym przykladem MIMUWu).

wypraszam sobie :-)

chyba nikt tego do konca nie opisal :-( i sam nie wiem co tam sie stalo;
ogolna diagnoza byla taka - za malo pieniedzy

: Dobra, obraziliscie sie. Wiem, ze przesadzam. Ale dla mnie konto to nie
: jest wielka laska tylko cos normalnego. Przykro mi to stwierdzic, ale
: admin to raczej zajecie techniczne. Admin ma SLUZYC uzytkownikom.

obowiazkiem admina komputerow studenckich jest (zgaduje):
* obsluga kont studenckich
* instalowanie/upgrade systemow operacyjnych
* instalowanie/upgrade oprogramowania do labow
* obsluga sieci
i pewnie jeszcze pare rzeczy; kazda z nich zabiera czas, jesli admin ma do
wyboru wpisywac identyfikatory albo zainstalowac oprogramowanie na lab za
godzine to zgadnij co powinien wybrac?

wiesz - znowu - jak bedzie na uczelni tyle adminow ile potrzeba i beda
wynagradzani godziwie, to pewnie wszyscy beda szczesliwi; na razie raczej
trwa lapanka na to stanowisko

: To rowniez nie jest konkretny atak, tylko spostrzezenie, ktorego ostatnio
: tu brakowalo.

to nie czytujesz listow Slawka Duchnowskiego? 8-)

a co do toalet - buuuuuuu! to moja analogia, ja to wymyslilem w swoim czasie
:-)

robert

--
robmar_at_mimuw.edu.pl                  http://zls.mimuw.edu.pl/~robmar/