Re: O upowaznieniach...

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Wed 19 Feb 1997 - 13:05:59 MET

Szymon Sokol wrote:

> Piotr Skulski <sqlasek_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
> : Szymon Sokol wrote:
> : >
> : > Piotr Skulski <sqlasek_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
> : >
> : > : Prosze Pana, "dzialanie bezprawne" w normalnym swiecie znaczy - bez upowaznienia.
> : > : Nie wiem, jak Internecie...
> : >
> : > OK. Przyjąłem do wiadomości. A teraz pytam:
> : > KTO PANA UPOWAŻNIŁ DO WYPISYWANIA CZEGOKOLWIEK W TEJ GRUPIE?
>
> : Niech Pan sie uspokoi... Ten, kto ustalil procedure zapisywania sie do
> [...]

Pomylka, prosze Pana.

1. Ten kto ustalal zasady zapisywania na te liste uznal, ze jedyna
czynnosc potrzebna, zeby sie na nia zapisac, to zgloszenie takiej checi.
Technicznie taka chec sie zglasza wysylajac odpowiedni tekst do
listserva. Zalozyciel i administrator listy ma pelna mozliwosc
zorganizowania dostepu do listy zgodnie
ze swoja opinia. Poniewaz postapilem zgodnie z tymi zasadami, moja
obecnosc na tej liscie jest dokladnie tak samo uprawniona jak Panska.
Jezeli probowalbym slac na liste maile, nie bedac czlonkiem listy, to
niezaleznie od technicznych mozliwosci bedzie to zlamanie regulaminu.

2. Fakt, ze moze Pan technicznie przyjechac do Komorowa i podpalic moj
dom, nie znaczy
ze producent zapalek dal Panu do tego upowaznienie.
Nawiasem mowiac Panska zdolnosc techniczna do skasowania moich postingow
wynika bezposrednio z tego, ze jest Pan administratorem. Dzieki temu ma
Pan dostep do zastrzezonych funkcji serwera news. Natomiast Panskie
prawo do korzystania z mozliwosci technicznych reguluje Panska umowa o
prace, regulaminy Panskiego pracodawcy i wreszcie prawo powszechne.

Pozdrawiam, Piotr Skulski