Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Tue 18 Feb 1997 - 17:06:00 MET

Aneta Baran wrote:

> [...]
(...)
> Inna sprawa, czy to nadużycie. Gdy dostaję list, o który nie prosiłam,
> a który zawiera reklamę/ogłoszenie komercyjne/bzdurną ankietę itp., to
> odsyłam go do nadawcy z kopią do postmastera. Jak dostanę ten sam list
> x razy, to odeślę go x razy. I tyle. Nadużycie popełnia ten, co takie listy
> wysyła...

A na jakiej podstawie Pani tak twierdzi?

Naduzycie popelnia ten, co listy kasuje, zwlaszcza jezeli korzysta przy
tym ze swojej funkcji zawodowej. Nie sadze, zeby w tym kraju byl ktos
zatrudniony w celu kasowania przesylek - zarowno newsowych, jak i
mailowych. Nawet jezeli p. Surmacz ma taki punkt w swojej umowie o
prace, to jego uprawnienia obejmuja tylko to, co jest generowane w jego
systemie; juz nie to, co legalna droga do niego weszlo.

> Takich, które podpadają pod spam... Automatycznie... A bez upoważnienia -
> tu bym się kłóciła, administrator serwera newsów jednak ma pewne prawa do
> tego, żeby mu śmieci nie zapychały dysku.

A z czego te prawa wynikaja? Nic na ten temat nie wiem, nikt nic na ten
temat nie pisze - nawet Pani z 'chyba'. Normalna praktyka jest w takich
wypadkach napisac co sie zrobilo, dlaczego i na jakiej podstawie
prawnej.

> Ale, co z tą ingerencją w cudzą pocztę, bom bardzo ciekawa. Jak się
> takie armaty wytacza, to i amunicję do nich trzeba mieć...

Dokladnie to, co Pani powyzej opisala. Jezeli moja przesylka nie jest
listem, to dlaczego zostaje odeslana ze znacznym dodatkiem smiecia
poczta?

A jezeli jest listem, to dlaczego zostala wykasowana?

Tak czy tak, naduzycie. A w dodatku tak paskudnie, ze co prawda
korzystajac z firmowego sprzetu i konta, ale anonimowo. Jednak wstyd
troszke, co?

> Niczego Tomkowi nie zarzucam; ja wiem, że cancelbot jest jego autorstwa.
> Podobnie jak spora grupa osób. I nie uważam tego za 'winę', ba, wręcz
> pochwalam. Inaczej zginęlibyśmy w zalewie różnych takich 'make money fast'
> czy inszych uroczych zabaw typu 'crossposting is c00l'.

No to pochwala Pani dzialanie bezprawne.

> Moje ostatnie 3 grosze w tej sprawie.
> Aneta

Obiecanki cacanki.

--