Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 18 Feb 1997 - 18:51:46 MET

Miałem szczery zamiar nie wtrącać się w tę obłędną dyskusję, żywo
przypominającą rozmowy Trurla z jego dziełem (w opowiadaniu Lema
"Maszyna Trurla"), ale nie zdzierwzyłem po tym postingu:

Piotr Skulski <sqlasek_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
: Aneta Baran wrote:

: Naduzycie popelnia ten, co listy kasuje, zwlaszcza jezeli korzysta przy
: tym ze swojej funkcji zawodowej. Nie sadze, zeby w tym kraju byl ktos
: zatrudniony w celu kasowania przesylek - zarowno newsowych, jak i
: mailowych. Nawet jezeli p. Surmacz ma taki punkt w swojej umowie o
: prace, to jego uprawnienia obejmuja tylko to, co jest generowane w jego
: systemie; juz nie to, co legalna droga do niego weszlo.

Proszę przyjąć do wiadomości, panie Skulski: mi płacą za to, żeby
systemy pod moim nadzorem funkcjonowały poprawnie, a użytkownicy byli
zadowoleni. Jeśli coś, co do mojego systemu weszło, zakłóca jego
funkcjonowanie lub irytuje użytkowników, mam pełne prawo to skasować,
obojętne, jaką drogą weszło.

A w ogóle, co w Pana wypowiedzi oznacza słowo "legalnie"? Że nie
podpada pod żaden paragraf KK? A jak wyślę Panu 20MB śmieci, to jaki
paragraf naruszę? Żadnego? No to kiedy jest "nielegalną drogą"?
Jednak jakiś? Proszę go wskazać.

: > > 2. Kasowanie cudzych przesylek na newsach bez upowaznienia.
: > Takich, które podpadają pod spam... Automatycznie... A bez upoważnienia -
: > tu bym się kłóciła, administrator serwera newsów jednak ma pewne prawa do
: > tego, żeby mu śmieci nie zapychały dysku.

: A z czego te prawa wynikaja? Nic na ten temat nie wiem, nikt nic na ten
: temat nie pisze - nawet Pani z 'chyba'. Normalna praktyka jest w takich
: wypadkach napisac co sie zrobilo, dlaczego i na jakiej podstawie
: prawnej.

Z jakim 'chyba'? Dostał Pan inny posting niż ja?
Anyway, ja zapytam ze swej strony: na jakiej podstawie prawnej, Pana
zdaniem, wypociny pańskie mają zajmować miejsce na uczelnianym
serwerze?

: > Ale, co z tą ingerencją w cudzą pocztę, bom bardzo ciekawa. Jak się
: > takie armaty wytacza, to i amunicję do nich trzeba mieć...

: Dokladnie to, co Pani powyzej opisala. Jezeli moja przesylka nie jest
: listem, to dlaczego zostaje odeslana ze znacznym dodatkiem smiecia
: poczta?

Listem oczywiście nie była - i co z tego? A jak miała być odesłana?
Kurierem? Pociskiem międzykontynentalnym?
Per analogiam: jak zgubi Pan na ulicy dowód osobisty, a ktoś go Panu
prześle pocztą, to czy to znaczy, że upuszczając dowód nadał Pan list
do tego nieznajomego znalazcy?

: Tak czy tak, naduzycie. A w dodatku tak paskudnie, ze co prawda
: korzystajac z firmowego sprzetu i konta, ale anonimowo. Jednak wstyd
: troszke, co?

Nie wypowiadam się za Tomka Surmacza. Chciałbym za to spytać, czy
nigdy nie dostał Pan żadnego zwrotu poczty (np. wysłanej z błędnym
adresem) - i czy w takim przypadku również uważał Pan ten zwrot za
anonimowy, bo w nagłówku było From: postmaster_at_jakaś.domena, a nie:
From: Jan.Kowalski.Administrator_at_jakaś.domena ?
Może ja czegoś w tym całym Internecie nie czuję (nie byłoby to
dziwne, w końcu dopiero 7 lat się tym zajmuję...); może powinienem
mojego sendmaila tak skonfigurować, żeby automatycznie podpisywał
takie zwroty moim nazwiskiem i adresem?

: > Niczego Tomkowi nie zarzucam; ja wiem, że cancelbot jest jego autorstwa.
: > Podobnie jak spora grupa osób. I nie uważam tego za 'winę', ba, wręcz
: > pochwalam. Inaczej zginęlibyśmy w zalewie różnych takich 'make money fast'
: > czy inszych uroczych zabaw typu 'crossposting is c00l'.

: No to pochwala Pani dzialanie bezprawne.

A z jakim prawem niezgodne?

: > Moje ostatnie 3 grosze w tej sprawie.
: > Aneta

: Obiecanki cacanki.

Powiedział, co wiedział.

--
                   Szymon Sokol -- Network Manager
U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center