Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Aneta Baran (baran_at_afsmail.cern.ch)
Data: Tue 18 Feb 1997 - 16:02:01 MET

Piotr Skulski <sqlasek_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
> 1. Bezprawne wysylanie grubianskich i anonimowych listow na prywatne
> adresy (m. in. do mnie)
Ten tekst nie był grubiański, tylko zabawny. Ja się serdecznie uśmiałam,
gdy ten tekst zobaczyłam. Ale mniejsza, de gustibus non disputandum...
Czy było to bezprawne, nie wiem, równie dobrze można powiedzieć, że niektórzy
bezprawnie wysyłają kilka kopii tego samego listu na newsy. Anonimowo?
To automat, skrypt.
Inna sprawa, czy to nadużycie. Gdy dostaję list, o który nie prosiłam,
a który zawiera reklamę/ogłoszenie komercyjne/bzdurną ankietę itp., to
odsyłam go do nadawcy z kopią do postmastera. Jak dostanę ten sam list
x razy, to odeślę go x razy. I tyle. Nadużycie popełnia ten, co takie listy
wysyła...

> 2. Kasowanie cudzych przesylek na newsach bez upowaznienia.
Takich, które podpadają pod spam... Automatycznie... A bez upoważnienia -
tu bym się kłóciła, administrator serwera newsów jednak ma pewne prawa do
tego, żeby mu śmieci nie zapychały dysku.

Ale, co z tą ingerencją w cudzą pocztę, bom bardzo ciekawa. Jak się
takie armaty wytacza, to i amunicję do nich trzeba mieć...

> Nie wiem, czy to p. Surmacz jest winien osobiscie. Dotychczas tylko pare
> osob, w tym Pani, mu to zarzucilo. Sam zainteresowany milczy o tym jak
> zaklety.
Niczego Tomkowi nie zarzucam; ja wiem, że cancelbot jest jego autorstwa.
Podobnie jak spora grupa osób. I nie uważam tego za 'winę', ba, wręcz
pochwalam. Inaczej zginęlibyśmy w zalewie różnych takich 'make money fast'
czy inszych uroczych zabaw typu 'crossposting is c00l'.

Moje ostatnie 3 grosze w tej sprawie.
Aneta

--
  Aneta.Baran_at_cern.ch  |  CERN-CN RD45  |  http://www.ifj.edu.pl/~aneta/
       Anything is good and useful if it's made of chocolate.