Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 08:17:57 MET

Tomasz Surmacz wrote:

> Czy szanowny p. Skulski moglby nie wymyslac sobie faktow i raczyl
> wytlumaczyc o jaki program ingerujacy w poczte uzytkownikow internetu
> mu chodzi?

> [denerwujacy .sig reklamowy wyciety]

(Sig. wyciety na spokojnie, zeby miejsca nie zajmowal)

Tomasz Orzechowski wrote:

(...)

> Facet, jaką poczte? Newsy to nie jest poczta, nie była i nie będzie.
> To, że jakaś grupa rozprowadzana emailem jest sprzeżona z news-ami, to
> nie znaczy, że sie komuś ingeruje w pocztę. Jak ktoś chce tą wlasnie
> grupe zaszczycić swoimi wypocinami, to moze wysłać je zwykłą poczta, a
> nie przez newsy.
>
> Enter.
>
> _tmo

Panowie,
moglbym metoda prawnicza wskazac Wam, ze moja wypowiedz zaczyna sie od
"Jezeli rzeczywiscie...", ale nie ma sie co wyglupiac.

1. Zdaje sobie sprawe, ze technicznie Usenet jest innym systemem niz
mail. Ale ode mnie wyszedl jeden list, ze wskazanymi adresatami i zostal
po drodze zatrzymany. Gdzie, przez kogo? Do dzis nie wiadomo. I czy ten
list szedl jako e-mail, czy zostal przerobiony na newsy, to mnie nie
interesuje. Ktos bezprawnie i anonimowo zaingerowal w obieg listu.

2. Do dzisiaj nie wiem, kto zainstalowal i nadzoruje ten automat do
kasowania newsow. Nie znam jego specyfikacji, zakresu dzialania,
ustalonych kryteriow. Darujcie, Panowie, ale golym okiem widac, ze nawet
autor tego rozwiazania uwaza je za niechlubne, skoro sie dotad nie
ujawnil.

3. Co administrator robi w swoim systemie, to jest jego sprawa pod
warunkiem, ze robi to zgodnie z prawem (czyli m. in. z regulaminem).
Jezeli natomiast to co robi, wykracza poza ten system, to chcialbym sie
dowiedziec, jakie ma do tego uprawnienia.

Pozdrawiam, Piotr Skulski

--
Piotr "SQLasek" Skulski           http://snack.p.lodz.pl/~sqlasek
                                   mailto:sqlasek_at_snack.p.lodz.pl