Re: O reklamach w ogolnosci...

Autor: Piotr Skulski (sqlasek_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 08:04:06 MET

Tomasz Surmacz wrote:
> [...]
> w kilku miastach nawet (i to calkiem duzych) zaleznie od przechodzacego
> ruchu i choc byc moze patrząc na razie na skale zjawiska, moze sie to
> wydawac nieistotne, to tak naprawde jest bardzo wazne, bo zjawisko sie
> niestety nasila i to w zastraszajacym tempie.
>
> W USA przez dlugie lata, gdy siec byla utrzymywana przez NSF (National
> Science Foundation), to doslownie wszedzie mozna bylo sie natknac
> na tekst pt. "Acceptable Use Policy", mowiacy zawsze wyraznie do czego
> mozna uzywac sieci, a do czego nie, przy czym to drugie, to byla wlasnie
> wszelaka dzialalnosc komercyjna i reklamowa.
(...)
> [...]
> ale i odpowiednie reguly konfiguracji routerow, oznaczajace czasem, ze
> pakiety od jednego do drugiego ISP w miastach odleglych o kilkadziesiat
> kilometrow musza obiec pol USA, bo nie mozna ich przeslac przez istniejace
> polaczenie miedzy tymi miastami, bo sa to lacza akademickie wlasnie.
>
> U nas, choc coraz wiecej pieniedzy za siec musza placic same uczelnie,
> choc ruch na laczach rosnie lawinowo, choc wykorzystanie sieci do
> dzialalnosci rzeczywiscie naukowej staje sie coraz trudniejsze, to jak na
> razie malo kto sie pyta czemu i komu ta siec ma sluzyc? (...)

(Sig wyciety z powodow netykietalnych, a nie z nerwow ;-)))

Mam nadzieje, ze Pana mile zaskocze. Calkowicie sie z Panem zgadzam.
Uwazam, ze najwazniejsza sprawa jest stworzenie takich AUP-ow dla kzdej
domeny. Da to dwa bardzo wazne efekty:
- jasnosc zasad
- mozliwosc wyboru dla uzytkownika.

Jezeli tylko moglbym Panu jakos pomoc np. w stworzeniu takich zasad dla
zarzadzanego przez Pana kawalka sieci, to bardzo chetnie to zrobie.

Z wyrazami szacunku,

Piotr Skulski

--
Piotr "SQLasek" Skulski           http://snack.p.lodz.pl/~sqlasek