Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Artur Czechowski (arturcz_at_cyf.gov.pl)
Data: Wed 19 Feb 1997 - 20:34:26 MET

In pl.listserv.polip Piotr Skulski <sqlasek_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
PS> 3. Co administrator robi w swoim systemie, to jest jego sprawa pod
PS> warunkiem, ze robi to zgodnie z prawem (czyli m. in. z regulaminem).
PS> Jezeli natomiast to co robi, wykracza poza ten system, to chcialbym sie
PS> dowiedziec, jakie ma do tego uprawnienia.

Sorry, ale jaki regulamin ?
Internet do początkowo anarchia - Ty robisz co chcesz, ja robię co chcę.
Pewne zasady przyjęto po to, aby ułatwić sobie życie, a nie utrudniać.
Dopóki w Internecie byli sami administratorzy i naukowcy to nie było
potrzeby opracowywać regulaminów. (tutaj prosiłbym tych, którzy są lepiej
zorientowani w historii internetu o ew. korektę, jeżeli źle mówię. Brak takowej
potraktuję jako potwierdzenie)
Poza tym regulaminy nie sa po to, aby chronic uzytkownikow, ale aby
dac administratorowi podstawy do dzialania. Po to, zeby potem taki jeden
z drugim nie czepial sie "jakim prawem on to robi". Zreszta w moim poprzednim
postingu na ktorys z wątków związanych z tematem wspomniałem szerzej,
że administrator w ramach swojego serwera może zrobić wszystko (najwyżej
go potem dyrektor wezwie na dywanik ;)
Żeby nie gadać po próżnicy... Regulamin u mnie w pracy się właśnie
w bólach rodzi. W bólach, bo trudno przewidzieć wszystko, co user może
wymyśleć. A _przede wszystkim_ regulamin ten będzie mi dawał uprawnienia
do ingerencji w przypadku jaskrawych nadużyć sieci (a do takich bym zaliczył
również Twoje reklamy, od których się zaczęła taka dyskusja).
Jako pracownik Instytutu miałbyś po prostu zablokowany dostęp do usług
sieciowych, zaś jako komercja... Cóż - w umowie będzie punkt o treści
mniej więcej takiej:
Umowa może zostać zerwana w trybie natychmiastowym w przypadku stwierdzenia
nadużywania usług sieciowych w sposób utrudniający innym używanie sieci.
A takim nadużyciem jest (a raczej była) Twoja reklama.

Tak na zakonczenie mam do Ciebie pytanie: Czy wciaz uwazasz, ze rozeslanie
przez Ciebie tekstu reklamowego do kilku grup (niezupelnie zwiazanych
tematycznie) nie było nadużyciem sieciowym ?

--
Artur Czechowski <arturcz_at_cyf.gov.pl>
tel. (22) 779 9828