Re: Spam i crossposting

Autor: books_at_elektron.pl
Data: Fri 07 Feb 1997 - 11:17:05 MET

Witam!

> no to jeszcze raz, powoli:
> * podstawa jest, ze ludzie *nie* chca dostawac reklam

A skad to domniemanie??! Z DOSWIADCZENIA wiem, ze CHCA. Odsetek osob,
ktore wyrazily swoja niechec po dosc nieszczesliwym zdarzeniu
wyslania reklamowki na polska grupy newsow byl w okolicy kilku
(czytaj: ponizej 5) procent.

> * jest wiele firm, ktore chca wysylac reklamy internetem, bo
> to bardzo tani sposob

Skoro ludzie "nie chca" dostawac reklam, jak piszesz powyzej, to czy
nie byloby bledem tych demonicznych firm wysylac takowe? "Tani
sposob" - ale czy skuteczny? Jakos mimo wszystko NIE zalewa nas
reklama! No, moze w postaci kilkuwierszowych sygnaturek na koncu
listu...

> * mimo zgody uzytkownikow usenetu co do niecheci reklamom, nie jest
> to poparte formalnym prawodawstwem z przyczyn oczywistych - mamy
> do czynienia ze zbyt nowym zjawiskiem

Niestety, zdarzaja sie "szeryfowie", ktorzy w poczuciu misji
wypowiadaja swieta wojne kazdemu, kto podpadnie. Co gorsza w obronie
"netykiety" posuwaja sie do zapominania o elementarnym
poczuciu przyzwoitosci. I tak na przyklad mojemu ISP zdarzylo sie
otrzymac list ze skarga z adresu, na ktory nie tylko nie znajdowal
sie na mojej liscie wysylkowej, ale rowniez nie bylo go w logu
providera. Niezle, co?.. Albo np. taki kwiatek: żadanie zaprzestania
wysylania korespondencji do danej DOMENY. To juz kuriozum. Bo nie
byla to bynajmniej domena przedszkole.org.pl :) - ale Szeryf wiedzial
lepiej od swoich uzytkownikow co moze, a co juz nie, do nich
docierac. Brr... Wieje groza.

> wszyscy ludzie na pl.soc.prawo opowiedzieli sie przeciw reklamie
> wysylanej do ludzi i na grupy nie przeznaczone do tego; nie masz

To dlaczego musze sie opedzac od akwizytorow? Dlaczego oni jeszcze
nie siedza za zaklocanie porzadku? ;) A te drazniace bilboardy na
ulicach! O radiu ani TV nie wspomne - wlaczyc nie mozna! ;)))

> komercja to dosc paskudna rzecz jesli sie zastanowic;

Lepiej sie nie zastanawiac. Nie ma to jak Sluszna Linia Partii. :)
Moim zdaniem, komercja wlasnie, nie reglamentowana ani nie sterowana,
naszybciej i najlepiej ureguluje poruszane kwestie. A ze swiat bedzie
wygladal ciut inaczej, niez niektorzy sobie tego zycza - coz, tym
gorzej dla nich.

Uklony
Piotr Matusz
P.S. Mam nadzieje, ze nie za ostro. Po prostu ciagle jeszcze jestem
pod wrazeniem wspomnianego wyzej "szeryfa". :(