Re: Spam i crossposting

Autor: Robert Maron (robmar_at_elina.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 07 Feb 1997 - 03:31:25 MET

o, witam ponownie !

Piotr Skulski <sqlasek_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
[... caly tekst bardzo poskracalem ...]
: 1. Brak (wsrod polskich uzytkownikow) dopracowanych, obiektywnych zasad
: i kryteriow oceny co jest naduzyciem sieci, a co nie jest. Wynika z tego
: pelna dowolnosc w interpretacji.

no to jeszcze raz, powoli:
* podstawa jest, ze ludzie *nie* chca dostawac reklam
* jest wiele firm, ktore chca wysylac reklamy internetem, bo
  to bardzo tani sposob
* mimo zgody uzytkownikow usenetu co do niecheci reklamom, nie jest
  to poparte formalnym prawodawstwem z przyczyn oczywistych - mamy
  do czynienia ze zbyt nowym zjawiskiem

wiec ludzie bronia sie tak jak umieja; daje to efekt dzikiego zachodu
oczywiscie; czesto karany jest niewinny, wielu przesciga sie w pogoni
za stanowiskiem szeryfa; w ramach zemsty coraz czesciej wysyla sie spam
z adresem zwrotnym ofiary zemsty...

to jest przykre; ale intencja uzytkownikow jest jasna:
*nie* chca reklam; przyklasna kazdemu, kto utrudnia zycie reklamodawcy;
(pisze reklamy, ale oczywiscie tyczy to dowolnego innego smiecia)

: A teraz obiecana anegdotka. Majac juz jakie taki pojecie o tym, co mnie
: czeka (najpierw kastruja, a potem tlumacz, zes nie wielblad) napisalem
: rozsadnie krotka reklame mojego serwisu. Nastepnie za posrednictwem
: usenetu puscilem ja jako oddzielne przesylki na dokladnie 6 list.
: Oprocz tego, ze jakis 'moron' rozplakal sie publicznie na liscie,
o jakis milutki; poprzednio na to wpadl niejaki miecz; gratuluje
towarzystwa :)))

a tak serio: nie mogles sie powstrzymac ? ludzie za malo reagowali na
Twojego siga, musiales nachalniej podeslac reklame ?
a jak takich jak Ty, bez szacunku dla cudzego czasu bedzie wiecej,
kazdy uwaza, ze jego 100 listow sieci nie zasypie; zaden pylek lawiny...
to jest arogancja;

: dostalem - w kilku kopiach - list, ktory zalaczam ponizej.
: Jest on dla mnie klasycznym przykladem tego jak polski interneciarz
: wyobraza sobie zwalczanie naduzywania sieci.
: A co do tresci listu, to naprawde warto go
: dokladnie przeczytac i wyobrazic sobie faceta, ktory tak widzi swiat.

i wracajac do temetu:
wszyscy ludzie na pl.soc.prawo opowiedzieli sie przeciw reklamie
wysylanej do ludzi i na grupy nie przeznaczone do tego; nie masz
zadnego argumentu na obrone tezy, ze ktos chce to dostawac; ale
slesz i dziwisz sie, ze ktos reaguje niechetnie...

komercja to dosc paskudna rzecz jesli sie zastanowic;

robert

--
robmar_at_mimuw.edu.pl                  http://zls.mimuw.edu.pl/~robmar