Re: Spam i crossposting

Autor: Emil Stepniewski (emil_at_oeiizk.waw.pl)
Data: Sat 08 Feb 1997 - 07:47:22 MET

books_at_elektron.pl wrote:

> Witam!

> A skad to domniemanie??! Z DOSWIADCZENIA wiem, ze CHCA. Odsetek osob,
> ktore wyrazily swoja niechec po dosc nieszczesliwym zdarzeniu
> wyslania reklamowki na polska grupy newsow byl w okolicy kilku
> (czytaj: ponizej 5) procent.

Interesujaca argumentacja. Proponuje Ci zrobic ankietke, np. na tej
liscie, z pytaniem, kto CHCE dostawac reklamy. Zapewniam Cie, ze
jesli zglasza sie w ogole jacys chetni, to beda to ci, ktorzy
reklamy chcieliby wysylac, nie dostawac.

> Albo np. taki kwiatek: żadanie zaprzestania
> wysylania korespondencji do danej DOMENY. To juz kuriozum. Bo nie
> byla to bynajmniej domena przedszkole.org.pl :) - ale Szeryf wiedzial
> lepiej od swoich uzytkownikow co moze, a co juz nie, do nich
> docierac. Brr... Wieje groza.

Najprawdopodobniej mowisz o domenie oeiizk.waw.pl, ktora administruje.
Jest to domena Osrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowan Komputerow
w Warszawie. Jako placowka panstwowa, podlegla kuratorium oswiaty,
Osrodek boryka sie stale z problemami finansowymi i na polecenie
_dyrektora_ Osrodka mam dbac o to, zeby problemy nie powiekszaly
sie z powodu dostepu do Internetu. Osrodek jest podlaczony do
sieci WARMAN, wolnym laczem i placi za kazdy przeslany bajt.
Konta pracownikow Osrodka sa ich kontami sluzbowymi, za ktore
nie placa, i wydaje sie, ze dyrektor ma prawo decydowac o tym,
co sie na tym koncie moze znalezc, a co nie. Mnie, jako administratora,
zupelnie nie obchodzi, jakie listy docieraja do pracownikow. Interesuje
mnie natomiast, by idiotyczne przesylki nie zapychaly lacza i dyskow
w serwerach. Oczywiscie latwo sie mozne tego bylo domyslic, i nawet
ktos juz zwrocil uwage na taka mozliwosc. Ale oczywiscie firma elktron
wie lepiej. W rzeczy samej - wieje groza.

A swoja droga, to moj list byl chyba skuteczny, bo wiecej sie takie
smieci nie pojawily.

Pozdrawiam

        Emil Stepniewski