Re: Spam i crossposting

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 08 Feb 1997 - 09:30:59 MET

books_at_elektron.pl wrote in article
<199702070917.KAA08423_at_jantar.elektron.pl>...
   ---
| A skad to domniemanie??! Z DOSWIADCZENIA wiem, ze CHCA. Odsetek
| osob,
| ktore wyrazily swoja niechec po dosc nieszczesliwym zdarzeniu
| wyslania reklamowki na polska grupy newsow byl w okolicy kilku
| (czytaj: ponizej 5) procent.
  ---
  Ja (osobiscie) reklamy kasuje przed przeczytaniem. Za wielki to
  bylby zaszczyt (dla reklamujacego) zeby zglaszac mu jakies
  zastrzezenia. I tak nie zrozumie.

  Natomiast - bardzo prosze: reklamy na papierze (zainwestuj,
  wydrukuj ladnie i przyslij). I tak w koncu trafia do kosza - ale
  poniesiesz jakies koszty...
  ---
| Albo np. taki kwiatek: zadanie zaprzestania
| wysylania korespondencji do danej DOMENY. To juz kuriozum. Bo nie
| byla to bynajmniej domena przedszkole.org.pl :) - ale Szeryf
| wiedzial
| lepiej od swoich uzytkownikow co moze, a co juz nie, do nich
| docierac. Brr... Wieje groza.
  ---
  A jezeli oni, z tej domeny, musza placic za kazdy przeslany bajt?
  Wowczas jestes w znakomitej sytuacji - wysylasz reklamy _na_koszt_
  odbiorcy! To rzeczywiscie bardzo tani sposob reklamy.
  ---
| To dlaczego musze sie opedzac od akwizytorow? Dlaczego oni jeszcze
| nie siedza za zaklocanie porzadku? ;) A te drazniace bilboardy na
| ulicach! O radiu ani TV nie wspomne - wlaczyc nie mozna! ;)))
  ---
  Radio mozesz wylaczyc, telewizor mozesz wylaczyc (albo wybrac
  program, gdzie filmow nie przerywaja reklamy). Ja musze miec
miejsce
  na dysku na te smiecie. Zainwestuj pare groszy, kup mi dysk - i
  mozesz przesylac reklamy :-)

  Postaw serwer WWW z reklamami - kazdy kto zechce bedzie sobie
  zagladal., Dodaj o nim informacje do wszystkich robotow i katalogow
  serwerow WWW - ludzie to znajda. Czemu nie chcesz sie zgodzic na
  takie dzialanie? Zaplac Yahoo - umieszcza Cie na stronie tytulowej.
  Zrob "liste dyskusyjna" gdzie beda rozsylane reklamy, pros
  odwiedzajacych serwer zeby sie tam zapisywali. Ufunduj nagrode (w
  postaci dodatkowej porcji spamu) dla subskrybentow. Bedziesz mogl
  powiedziec: ludzie chca reklam; i dostaja co chca :-)
  ---
| Lepiej sie nie zastanawiac. Nie ma to jak Sluszna Linia Partii. :)
| Moim zdaniem, komercja wlasnie, nie reglamentowana ani nie
| sterowana,
| naszybciej i najlepiej ureguluje poruszane kwestie. A ze swiat
| bedzie
| wygladal ciut inaczej, niez niektorzy sobie tego zycza - coz, tym
| gorzej dla nich.
  ---
  I wlasnie _komercyjne_ (to znaczy takie, w ktorych musisz
  zaplacic za reklame) rozwiazania proponuje. Czemu z nich nie
  skorzystac? Bo dla frajerow? Z tego powodu takie masowe wysylki
  nazywa sie spamem.

   Pozdrawiam
   Wojtek

--
Wojciech A. Myszka                    W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl
Technical University of Wroclaw,  Institute of Material Science