Zludny darmowy dostep

Autor: Marcin Jagodzinski (dima_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Sat 04 Jan 1997 - 22:00:10 MET

Dnia 4 Jan 97 14:30:13 GMT, w pl.listserv.polip pisales(as):

>Trudno sie nie zgodzic. Mam konto e-mail w PDI co kosztuje mnie
>20 NZL na miesiac. Konto PPP kosztuje juz 40 NZL. A TPSA wystawia mi
>ppp za frico. Oszczedzam 20 NZL miesiecznie. W styczniowym PC WORLD
>KOMPUTER Krzysztof Matey wypisal pare peanow na czesc TP S.A. i w
>gruncie rzeczy ma racje. Internet wiele zawdziecza temu obrzydliwemu
>monopoliscie.
>
>Z powazaniem
>Tomasz Leszczynski

Ludzie zastanówcie sie chwile. Rosja tez zawdziecza komunistom np.
elektryfikacje. Ale dla samej elektryfikacji warto bylo robic
rewolucje?

Co to znaczy, ze Internet cos TP SA zawdziecza? Czy nie jest na
odwrot?

Trzeba pomyslec pare lat na przod. Nie wykupisz konta full w PDI. Inni
zrobia to samo. I w koncu providerzy sie wykoncza (juz teraz --
zobaczcie jak ciagnie Ternet). A wtedy bedziesz tanczyl jak ci
zagraja. Boze, ile osob daje sie zlapac na to -- "za darmo". Czy
naprawde nie dociera ze nic nie jest za darmo!!! Ze to jest promocja,
ktora niczym nie rozni sie od promocji Coca-coli czy margaryny w
supermarketach. Tylko, ze promocja prowadzona na nierownych zasadach.
Bo prowadzi ja wlasciciel supermarketu, jedynego w miescie.

Przeciez TP SA _ZAWSZE_ bedzie oferowac tanszy Internet, bo zarabia na
laczach.

Tak, tylko wiele osob uwaza, ze Internet to nie margaryna. Ze to
osiagniecie cywilizacyjne, wiec trzeba wszystkich popodlaczac, nawet
za darmo, nawet za pieniadze tych, ktorych to nie interesuje. To jakby
uznac, ze cel uswieca srodki. Wiec liczy sie tylko ilosc?

Ja chce tylko, zeby za kilka lat Internet byl WOLNA SIECIA. A nie
wlasnoscia jednej firmy, ktorej oddano rzad dusz, bo byla wielka i
miala duze wplywy.

Jesli rzeczywiscie typowi providerzy popadaja (bo z samych kont
pocztowych providerzy nie wyzyja -- sam mozesz sobie policzyc 20 zl x
ile?) to nie bedziesz mial zadanego wyboru. Zaplacisz, ile ci przysla
rachunek.

>P.S. Zeby tak jeszcze druga taryfa, tansza o 50%. Albo o 55 :-)

Czy naprawde bys sie cieszyl, gdybys za Internet via TP SA placil
mniejsze rachunki telefoniczne? Oczywiscie -- to rozklada providerow w
ciagu 3 miesiecy. I co dalej?

A jeszcze jedno podejscie do sprawy. Dlaczego wszyscy abonenci TP SA
(w tym i ja) placa, zebys ty mogl sobie korzystac za darmo? Nie
zastanawia cie to? Bo ja chce placic tylko za siebie.

Jeszcze jedno. W trakcie pisania tego listu siadlo mi polaczenie.
Dzieki ci TPSA. A moze to wina modemu (watpie). To moze zmienie modem.
Bo firmy telekomunikacyjnej zmienic nie moge.

Marcin Jagodzinski
mailto:dima_at_ikp.atm.com.pl
http://www.atm.com.pl/~dima/mj.html