Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 02:15:40 MET

At 12:16 AM 1/6/97 +0100, Marcin Jagodzinski pisal:
>Dnia 5 Jan 97 20:31:26 GMT, zeton_at_waw.pdi.net (Tomasz Leszczynski)
>pisal(a)

>Hej, hej, nie za szybko :) E-mail to musi sobie zalatwic. A zalatwic
>sobie cos via Internet, to czesto trudniejsze niz "pojsc tutaj, tam"
>(dla zupelnego laika). Moj kontakt w sprawie wykupienia pelnego
>dostepu + 5 kont pocztowych to wypelnienie kilkunastu rubryk
>formularza i wyslanie go faxem. Zadnego chodzenia.

Faxem? Prosze nie przerazac laikow :-) Jak juz komus zainstalowalem
ten modem to mu wszystko skonfigurowalem (w punkcie konfiguracja
umiescmy tez zalozenie konta). Potem i tak latam do niego po piec
razy ale gosc i tak sie cieszy.

>[...]
>Piszesz, ze "trzeba dzialac" i "ze sie pogodziles i jest ci lepiej".
>To jak?

Mam sie nie pogodzic i zyc w wiecznej frustracji? No moge
zalozyc grupe terrorystyczna pn. Wolna Telekomunikacja. Pewnie
by sie moja frustracja zmniejszyla ale czy tedy droga?

>No wlasnie. Wiec nie mozna sie polaczyc i z tego powdu.

I to jest centrum calego sporu ktory w istocie jest sporem o monopol
telekomunikacyjny.

>Dokladnie tak. Ja w ogole nie nagrywalem tego faceta, wiec nie podam
>jego nazwiska nie biore tez odpowiedzialnosci za dokladne powtorzenie
>jego sformulowan, ale powiedzial cos takiego:
>
>"... wicie... ten caly Internet, te komputery, my poczekamy, zobczymy.
>Czy to sie u nas przyjmie?.. Tyle mowiono o roznych nowinkach..."
>
>Autentycznie tak mowil.

Wierze i powtorze. W glowie bossow telekomunikacyjnych calego swiata
nie miesci sie w glowach ze telefon odchodzi do lamusa. No bo jak to?
Oni sie tyle nameczyli, zbudowali na wynalazku Bella cale imperia
a teraz okazuje sie ze pare zasr... kabli i banda amatorow zastepuje
miliardowych kosztow (i zyskow) centrale? Powiem tylko ze obecnie
telewizje kablowe moga swiadczyc uslugi internetowe. Ja za kabel
zaplacilem 100 NZL a za telefon 400 NZL. Wiecie co robia firmy telek.
W USA na wiesc ze telewizje kablowe moga zakladac telefony? Proponuja im
instalacje ze skretka telefoniczna i koncentrykiem. I martwia sie, ze
przez kabel nie mozna telefonu zasilac. Tradycyjnego telefonu.

>Ja wyprobowalem. Mozna sciagac taz strony przez mail. Dwie sprawy: 1)
>sprawdz KIEDY ktos go pisal 2) ZX Spectrum tez dziala.

Jak ten programi ogladalem to jeszcze nie mialem telefonu. Czyzby
bylo az tak zle?

>To tu sie nie zgadzamy. Zobacz taki scenariusz. TP SA nie inwestuje
>bezposredniow Internet. Tylko obniza ceny za polaczenia z numerami
>dostepowymi providerow o 50%. To da sie technicznie zrobic. Wynik
>finasowy dla TP SA -- ten sam (na dzis). Dla Internetu promocja --
>swietna. Ludzie placa -- tyle co dzis na 02..., bo maja tansze
>polaczenia, wiec oplaty wychodza podobnie. I nikt sie nie czepia
>monopolu!

TP S.A. ma strasznie nudne cenniki bo malo tam taryf. Poza tym ciekawa
bylaby mozliwosc placenia ryczaltem czyli bez patrzenia na impulsy
jak to jest w usiech. A co do tych obnizonych polaczen. Fajnie by bylo
zwlaszcza ze polaczenia modemowe z reguly sa dluzsze a po redukcji
taryfy bylyby jeszcze dluzsze tylko nie wiem czy TP S.A. o to chodzi?
Takie zatykanie lacz?

>A ma monopol na prowadzenie irc-cafe na kraj? I przy okazji na handel
>kawa?:) A 50 klientow liczylem dla prowidera niekoniecznie w stolicy
>i, przede wszystkim, tak sobie luzno szacowalem tych, ktorzy mu
>PRZYBEDA dzieki TP SA, a nie wszystkich.

Zycie w Stolicy wykrzywia perspektywe. Wszedzie blisko, wszystko duze
itd. :-) No i na telefon czeka sie tylko 3.5 roku.

>Nie na zlosc. Bogu dzieki, stac mnie, zeby ich przynajmniej tu olac.
>Raz mialem awarie providera i rzeczywiscie sprobowalem. Po 20 razach
>udalo mi sie polaczyc, ale nie mialem dobrze skonfigurowanego systemu.
>Poniewaz trudno bylo mi go testowac (bo laczylem sie raz na 20 minut),
>dalem sobie spokoj. Dlatego nigdy naprawde z nich nie skorzystalem. I
>pisze 02.... bo nie pamietam tego numeru.

0202122 :-)

>23.59 Ide spac. Za duzo siedzenia przed ekranem.
>

>Marcin Jagodzinski
>mailto:dima_at_ikp.atm.com.pl
>http://www.atm.com.pl/~dima/mj.html

Z powazaniem