Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 05 Jan 1997 - 21:29:52 MET

At 03:22 PM 1/5/97 +0100, Marcin Jagodzinski pisal:
>Dnia 5 Jan 97 04:48:01 GMT, zeton_at_waw.pdi.net (Tomasz Leszczynski)
>pisal(a)

>Przepraszam, tzn. dostep przez TP SA jest wg. ciebie latwiejszy
>technicznie?

A skad, nie o to chodzi. Nie trzeba kupowac konta. Wystarczy modem. Kiedy
mowie czlowiekowi ze moze miec poczte elektroniczna ale musi pojsc tutaj,
tam, zalatwic to, podpisac tamto to macha reka. A jak mu mowie:
sluchaj stary, kup modem za 170NZL i bedziesz mial e-mail w domu,
w nocy o polnocy to sie na to nabiera ;-) Potem ja cierpie bo
dzwoni w nocy o polnocy ale do mnie bo mu cos nie dziala. Ale jest
zarazony.

>I na zawsze pozostanie JEDYNA.

Gdzie tam. Tam juz beda klienci do ktorych bedzie mozna wyjsc z
kolejnymi uslugami. A prosze zwazyc ze provider bedzie mogl im cos
sprzedac nawet jesli beda o 300 km od niego.

>Nieprawda. Wystarczy rozsadna polityka antymonopolowa. Tak jak
>istnieje np. w USA. Ktora nic nie ma wspolnego z komunizmem.

Niestety jestesmy w Polsce i monopol TP S.A. mamy zagwarantowany
z moca ustawy i nieomylnosci p. Zielinskiego ministra. Ja sie z
tym pogodzilem i mi z tym lepiej. Aby do wyborow.

>A oni placa jakies wyzsze impulsy, zeby ten program utrzymac?

Ha! Wystarczy ze placa. Nic by nie placili gdyby 0202122 nie bylo.
Po co mieliby placic wiecej? Ja wole placic mniej :-)

>Chyba sie nie rozumiemy. Nie mam nic przeciw promocja. Ale tu mamy do
>czynienia z promocja nieuczciwa. Bo organizuje ja monopolista,
>wygrywajac nie jakoscia uslug, tylko dzieki temu, ze ma inne zrodlo
>utrzymania, ktorego nikt mu nie odbierze. Jest to dumping.

Jest w tym troche racji ale nie przesadzajmy. Nie wystarczy usiasc
i narzekac, trzeba dzialac tak jak zagrozeni przez supermarekty
kupcy. Zebrali sie razem i odstawia swoj wlasny supermarket. Niestety
w "przestrzeni telekomunikacyjnej" jest zakaz budowania "supermarketow"
czyli sieci przez firmy inne niz TP S.A.

>Ja mialem watpliwa przyjemnosc sluchac urzednika min. laczn. (chyba
>dosc wysokiej rangi). On cos mowil, ze za 5-6 lat moze zniesie monopol
>na rozmowy miedzymiastowe. Na miedzynarodowe nigdy.

To musial byc niezlym palantem bo tylko niezly palant moze twierdzic
ze cos nigdy nie nastapi. Z przyjemnoscia chce zauwazyc ze telefonia
sie chwieje i to silnie bo telefon jest taki malutki w porownaniu
do transmisji danych w szerszym tego slowa znaczeniu. A monopolu na
polaczenia miedzynarodowe to TP S.A. juz nie ma bo osobiscie
rozmawialem przez Internet z USA bez posrednictwa sieci telefonicznej.
Inna rzecz, ze jakby co to podpadlem kryminalnie bo nie wolno
tego robic.

> Ale ogolnie to nie
>ma zadnego planu, tylko sie zobaczy... moze... itp. Poza tym przez te
>kilka lat... co bedzie sie dzialo? To moze niech wszystkie firmy
>zbankrutuja, a za 5 lat zostanie na rynku kilka spolek, ktore
>odpaczkowaly od TP SA. Ach, jaka bedzie konkurencja. Tak to sobie
>wyobrazasz?

Niektorzy z nich tak to sobie moze wyobrazaja ale powtarzam: niedlugo
wybory.

>Tak? A skad taka pewnosc? Najpierw musza dostac odpowiednie papiery. A
>jesli TP SA zacznie oferowac uslugi tez przez kablowke? Przeciez ja na
>to stac. I znowu: wygra z kazda kablowka, bo jest wieksza i ma
>poparcie wladz.

Jesli zacznie to ja sie uciesze. Naprawde. Ale nie zacznie, nie ma obawy.
Zreszta ta dyskusja przeradza sie w dyskusje o monopolu a nie w dyskusje
o 0202122. Jesli chodzi o monopol to sie zgadzamy w 100%.

>Nie sadze. To jakbys proponowal producentom obuwia zycie ze sprzedazy
>sznurowadel. To ma byc provider, ktory daje tylko konta pocztowe?
>Mozna (juz lub niedlugo) miec swoje strony na serwerach TP SA.

Nie majac konkretnych danych mozna sie w tej kwestii spierac bez
konca. W PDI roznica miedzy kontem e-mail a PPP jest 50%. To jak?
Sznurowadlo to 50% ceny buta :-)

>Sam zdajesz sobie sprawe, ze twoje doswiadczenia sa raczej
>odosobnione.

No jasne. Sam sie sobie teraz dziwie :-) PPP rulez! ;-)

>Niezly dowcip:). A miales wybor?

Tak! Dalej korzystac z konta e-mail. Poza tym jest jakis programik
ktory daje dostep do WWW przez konto typu shell. Osobiscie go
nie wyprobowywalem ale chyba dziala bo po co by go ktos pisal?
A telefon zalozyli mi po 3.5 roku czekania w centrum Warszawy. To
sie nazywa tempo!

>A pisales, ze moze wplywy z 020... pokrywaja ten program. Moze jest
>jeszcze lepiej:)))

Nie wiem. Nie wiem jak to wyglada od strony finansowej. Jednak
promocja Internetu tez sie liczy.

>Klientow na konta pocztowe po 20 zl x miesiac? Wielu? Tzn 50? Wplywy
>1000 zl miesiecznie, po prostu bonanza. Zgadzam sie -- firmom TP SA na
>razie nie ma za duzo do zaoferowania. Ale masowy Internet ma w
>kieszeni. Bo mozna korzystac i z newsow, i z IRC, zalozych bezp.
>kiopnto pocztowe, strone na Geocites...
>Poza tym -- ilu przezyje? W jakim stanie? Do kiedy?

Polecam w PDI zrobic ls /home i zobaczyc ilu klientow maja. Zapewniam
ze jest ich ciut wiecej niz 50. Ja na przyklad bede im placil chociazby
dlatego ze prowadza irc-cafe i mozna tam sobie przyjsc i posiedziec
na terminalu (a raczej przy :-) za 1 NZL/godz. Trzy razy taniej niz
w TPSA!!! To moze PDI chce wykonczyc innych providerow?

>Nie rozumiesz mnie. Ja nawet nie twierdze, ze sa z tego zyski
>(bezposrednie, bo posrednie sa na pewno). Moze i sa straty. Ale
>dlaczego firma panstwowa uruchamia program, do ktorego ja sie
>dokladam, nie pytajac mnie o zdanie?

Bo nie musi sie o to zdanie pytac. To jest jednoosobowa spolka skarbu
panstwa i jej swoboda w zarzadzaniu pieniedzmi jest chyba wieksza niz
zwyklej firmy panstwowej. Poza tym nie masz wplywu na to jak zarzadzaja
pieniedzmi firmy od ktorych cos kupiles. Swinstwem jest to, ze
jak ci sie nie podoba TP S.A. to nie mozesz kupic uslugi od
innej firmy. Ale to juz wina min.lacz.

>Zgadzam sie w 110%. I dlatego wlasnie jestem zdania, ze nie powinna
>ona przejmowac kontroli nad masowym dostepem do Internetu w Polsce.

Alez powinna. Niech raz zrobi cos porzadnego. Tu sie oczywiscie
roznimy w ocenie. Dla mnie 0202122 jest O.K.

>Ja tez. Dziekuje, nie.

I co? Na zlosc TP S.A. nie bedziesz z 0202122 korzystal. Zaloze sie,
ze czasem to robisz :-)

>Pozdrawiam!
>

>Marcin Jagodzinski
>mailto:dima_at_ikp.atm.com.pl
>http://www.atm.com.pl/~dima/mj.html

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. Uwaga! Moze nie na temat ale dzis w TVP-1 idzie Delicatessen
     o godz. 23.40. Polecam obejrzec ale raczej z pustym zoladkiem :-)