Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Przemyslaw Gamdzyk (pegam_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Sun 05 Jan 1997 - 15:43:38 MET

Marcin Jagodzinski (Sat, 04 Jan 97 22:21:49 MET ) napisal:

> Co to znaczy, ze Internet cos TP SA zawdziecza? Czy nie jest na
> odwrot?
>
> Trzeba pomyslec pare lat na przod. Nie wykupisz konta full w PDI. Inni
> zrobia to samo. I w koncu providerzy sie wykoncza (juz teraz --
> zobaczcie jak ciagnie Ternet). A wtedy bedziesz tanczyl jak ci
> zagraja. Boze, ile osob daje sie zlapac na to -- "za darmo". Czy
> naprawde nie dociera ze nic nie jest za darmo!!! Ze to jest promocja,
> ktora niczym nie rozni sie od promocji Coca-coli czy margaryny w
> supermarketach. Tylko, ze promocja prowadzona na nierownych zasadach.
> [...]

Prowajderzy w Polsce wlasciwie to by mogli od razu wystapic ze skarga do Urzedu
Antymonopolowego (tylko mam obawy, czy rzeczywiscie byloby to w naszym
interesie ... ). Jesli tego nie robia, to zapewne dlatego, iz widza, jak bardzo
inicjatywa TPSA rozbudzila zainteresowanie Internetem w Polsce, przez co
wzrasta takze ich biznes. Przynajmniej na krotka mete.

A na dalsza? Czy rzeczywiscie za kilka lat na rynku beda mogli istniec mali
prowajderzy, majacy po kiluset czy kilka tysiecy klientow? Smiem watpic.
Swiadczenie dostepu do Internetu to na calym swiecie zadanie dla duzych
operatorow. Prowajderzy tez moga przetrwac, ale dzieki koncentrowaniu sie na
uslugach dodatkowych i obsludze nietypowych zamowien.

Przemyslaw Gamdzyk