I co z tym przekodowywaniem w Netszkapie?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 02 Jul 1996 - 21:14:24 MET DST

Parokrotnie tutaj pisano, ze Netszkapa 3.0 przekodowuje z ISO na CP1250.
No dobra. Zainstalowalem sobie toto, wprawdzie jeszcze beta 4 a nie beta 5,
ustawilem Document Encoding na Central European ISO, ustawilem w opcjach font
Times Roman CE dla kodowania Latin 2, spojrzalem sobie na swoja wlasna strone
WWW (http://www.wsp.krakow.pl/). Pieknie! Sa polskie litery.
Ale zachcialo mi sie sprawdzic, czy rzeczywiscie, tak jak ktos tutaj pisal,
mozna przekodowywac "w slepo", to znaczy strony ktore sa zakodowane w kodzie
Windows tez traktowac jakby byly w ISO. Korzystajac z tego ze mam na swojej
stronie konwerterek, przelaczylem sobie na kodowanie Windows na serwerze
(http://www.wsp.krakow.pl/Pl-win/). I tu klops! Zamiast aogonek zobaczylem
czeskie "s" z daszkiem.
Czyli chyba jednak nie mozna przekodowywac "w slepo"...
Jak to w koncu jest? Kto poza mna to sprawdzal i moze cos powiedziec?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl