Re: I co z tym przekodowywaniem w Netszkapie?

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 03 Jul 1996 - 19:25:40 MET DST

Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:
: Parokrotnie tutaj pisano, ze Netszkapa 3.0 przekodowuje z ISO na CP1250.
: No dobra. Zainstalowalem sobie toto, wprawdzie jeszcze beta 4 a nie beta 5,
: ustawilem Document Encoding na Central European ISO, ustawilem w opcjach font
: Times Roman CE dla kodowania Latin 2, spojrzalem sobie na swoja wlasna strone
: WWW (http://www.wsp.krakow.pl/). Pieknie! Sa polskie litery.
: Ale zachcialo mi sie sprawdzic, czy rzeczywiscie, tak jak ktos tutaj pisal,
: mozna przekodowywac "w slepo", to znaczy strony ktore sa zakodowane w kodzie
: Windows tez traktowac jakby byly w ISO. Korzystajac z tego ze mam na swojej
: stronie konwerterek, przelaczylem sobie na kodowanie Windows na serwerze
: (http://www.wsp.krakow.pl/Pl-win/). I tu klops! Zamiast aogonek zobaczylem
: czeskie "s" z daszkiem.

Za przeproszeniem, a zwraczasz w swoich stronach, ze maja
'charset=iso-8859-2'?

U mnie dziala (3.0b4) pieknie na testach
http://www.ict.pwr.wroc.pl/paralot/plchar1.html

Z tym ze font CE mam wybrany dla kodowan zarowno Latin1 jak i Latin2,
a Encoding mam domyslnie Western. Wyglada mi na to, ze
ze ta opcja ma znaczenie jak z serwera NIE dochodzi konkretny typ kodowania.

P.S. No i zrobila sie smieszna sytuacja, ze na serverze moze byc w dowolnej
postaci, byle server dokument prawidlowo okreslal (tzn charset=iso-8859-2
jak to prawda, i [domyslnie] charset=iso-8859-1, co w polaczeniu z CP1250
prawda jest dosc mierna), a przegladarki sobie poradza.
No, 90% przegladarek, tych pod MS Win, bo reszta bedzie miala klopoty.

Gdzie dostac fonty pod X-Win, z polskimi znakami wg CP1250 ? :-)

Jarek.