Re: Propozycja dla NASKu

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 19 Dec 1995 - 20:53:44 MET

> From: js_at_uci.agh.edu.pl (Jaroslaw Strzalkowski)

> Jacek Niwicki (yyniwick_at_cyfronet.krakow.pl) wrote:
[...]
> : Chyba wlasnie bardzo wazne.
> : Jestem z ramienia Rady Uzytkownikow NASK jednym z czlonkow komisji.
>
> : Zdaje sobie sprawe z trudnosci i ... czekam na KONSTRUKTYWNE propozycje.
>
> Zdaje sie wiekszosc tutaj chcialaby po prostu zaniechania naliczania
> oplat za ruch. I to jest KONSTRUKTYWNA propozycja :-))
Zglaszam poprawke.
Sa uzytkownicy, ktorzy wola placic za ruch, nie za pasmo (bron Boze nie
ja!!!). Koresponodwalem ostatnio z jednym takim czlowiekiem dosc
intensywnie. Nie chcial pisac na liste, bo twierdzil, ze nie chce byc
"zawalony" poczta, nie ma czasu tego wszystkiego czytac. Ale on wysunal
argument - w sumie dosc trudny do zbicia - ze nie chce placic za innych,
tylko za siebie. Twierdzi, ze bezplatne serwisy w sieci jego nie interesuja i
nie chce ich posrednio utrzymywac poprzez placenie wysokiego abonamentu. Nie
ma serwera ftp, www itp., a na ilosc przychodzacej poczty ma ograniczenie.
Probowalem mu przedstawic sprawe awarii, odbijajacych sie pakietow itp., a
wiec placenia za ruch nie chciany przez uzytkownika. On na to, ze czasami
woli zaplacic za niewielka ilosc tego, czego nie chce, niz placic duzo za
innych. I ze nie jest to jedyna dziedzina zycia w ktorej placimy za cos czego
nie chemy, i jakos raban sie z tego powodu nie podnosi. Takiemu stanowisku
trudno odmowic pewnej slusznosci.
A wiec uwazam, ze najsluszniej bedzie tak, jak to juz bylo przedstawiane na
liscie przez pare osob: pobierac oplaty za ruch od tych, ktorzy chca za ruch,
od pozostalych - za pasmo.
Co do bardziej konstruktywnych (tzn. szczegolowych) propozycji, trudno mowic
np. o konkretnych sumach nie dysponujac konkretnymi danymi.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl