Re: NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 15 Dec 1995 - 16:23:47 MET

Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl) wrote:

: Po pierwsze - suma kosztow kilku wolniejszych laczy miedzynarodowych jest
: sporo wyzsza od kosztu jednego lacza o duzej przepustowosci.
A konkretnie?
Poza tym, co powiesz o niezawodnosci?

: Po drugie - nie wiem jak poradzilby sobie z taka konfiguracja protokol
: routingu BGP (nigdy czegos takiego nie testowalem i nie wiem jak to
: mogloby sie zachowywac). Mogloby (ale nie musialoby, tego nie wiem) to
: spowodowac duze problemy w routingu miedzynarodowym do i z Polski.

No jakos sobie w tej chwili radzi, prawda? Mam na mysli, ze mozna by
w tym momencie traktowac Polske jak 2 kraje (umownie np. Kongresowke
i Galicje... ;-) ), z ktorych kazdy ma jeden punk wejsciowy. Co za
roznica wtedy, czy mamy topologie:
---Sztokholm---Warszawa---Wieden---
               | | |
               cala Polska
czy
---Sztokholm---Warszawa---Krakow---Wieden---
                | | | | | |
              Kongresowka Galicja
? Czy obecnie sa jakies problemy z faktem, ze ruch do Polski idzie
czasem przez Sztokholm, a czasem przez Wieden? Jesli nie, to nie
powinno tez byc problemow z tym, ze do Krakowa idzie raz przez
Wieden, raz przez Warszawe.

UWAGA: to byl tylko przyklad, nie upiram sie, ze relacja
Krakow-Wieden jest najwlasciwsza.

--
                       Szymon Sokol -- Network Manager
U    U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center