Re: Propozycja dla NASKu

Autor: Piotr Auksztulewicz (piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 15 Dec 1995 - 16:08:54 MET

Jaroslaw Strzalkowski (js_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
> Przykladowo: mamy u nas na AGH takie male archiwiatka z obrazkami.
> Powstalo w dobrych intencjach - zeby ktos kto pilnie potrzebuje obrazka
> (nie wiem po co, ale sa tacy) nie ciagnal go np. z funeta ale lokalnie.

Dokladnie tak! My tez tak zrobilismy, kiedy mielismy lacze 9600bps
(a potem 19200bps). Powstala wcale spora kolekcja tych budzacych takie
kontrowersje wsrod wladz NASKU i wsrod kregow ministerialnych
(p. Kozlowska) obrazkow. Bo siedzial taki jeden z drugim i przez
kilka(nascie) godzin uparcie sciagal gifa, zeby potem piec minut
poogladac i skasowac. A poczta stala w kolejce...

> Z czasem jednak okazalo sie, ze duza czesc dostepow do tego archiwum
> pochodzi w ogole spoza Polski, co stalo sie szczegolnie widoczne po

Po kilku miesiacach okazalo sie, ze wiekszosc ciagnacych obrazki, to
ludzie z zagranicy. W szczytowych momentach 95% liczby transferow
obrazkow pochodzilo z zagranicy.

> I teraz mam dylemat - likwidowac/ograniczac dostep czy nie?

U nas problem rozwiazal sie sam. Mielismy awarie napedu dyskow
optycznych i najczesciej uzywane zasoby ulegly zniszczeniu.
Niestety (a moze na szczescie) wszystkie dziewczynki poszly w diably.

> Osobiscie mam przekonanie ze skoro przez kilka lat "zaciagalismy dlug"
> wobec swiatowej spolecznosci internetowej, to teraz gdy sami
> potworzylismy wlasne mirrory, serwery WWW, itp, nie wypada sie
> wypinac na swiat - my ciagnelismy to teraz inni maja moralne prawo,
> zeby i od nas troche pociagnac.

Tez tak uwazam. Ale w tej sytuacji pozostaje tylko wpisac do
inetd.sec:

ftp allow *.gliwice.pl 157.158.*

I koniec. Zero ftp servera dla ludzi spoza Gliwic.

----
Piotr Auksztulewicz                 piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl
Centrum Komputerowe Politechniki Slaskiej, Gliwice, Akademicka 16