Re: NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Gotfryd Smolik (smolik_at_stanpol.zabrze.pl)
Data: Mon 18 Dec 1995 - 14:00:53 MET

On Fri, 15 Dec 1995, Szymon Sokol wrote:

> Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl) wrote:
> : Po drugie - nie wiem jak poradzilby sobie z taka konfiguracja protokol
> : routingu BGP (nigdy czegos takiego nie testowalem i nie wiem jak to
> : mogloby sie zachowywac). Mogloby (ale nie musialoby, tego nie wiem) to
> : spowodowac duze problemy w routingu miedzynarodowym do i z Polski.
>
> No jakos sobie w tej chwili radzi, prawda? Mam na mysli, ze mozna by
> w tym momencie traktowac Polske jak 2 kraje (umownie np. Kongresowke
> i Galicje... ;-) ), z ktorych kazdy ma jeden punk wejsciowy. Co za
> roznica wtedy, czy mamy topologie:

 Hm... Wedlug mnie taka, ze "normalnym" stanem byloby przesylanie danych
np. ze Szwajcarii via Galicje i Kongresowke do Norwegii.
 I co, NASK ma placic za to, ze NORDUNETowi pakiety routuje ?

 Podobnie odwrotny efekt (dla porzadku: w Kanadzie mieli z tym
problemy, bo prawo kanadyjskie zabrania wypuszczania ruchu krajowego
poza granice): dane z Krakowa do W-wy moglyby pojsc dookola...

> ? Czy obecnie sa jakies problemy z faktem, ze ruch do Polski idzie
> czasem przez Sztokholm, a czasem przez Wieden? Jesli nie, to nie
> powinno tez byc problemow z tym, ze do Krakowa idzie raz przez

np. z Lodzi

> Wieden, raz przez Warszawe.

 Gotfryd.