Re: NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Grzegorz Stepniak (gstep_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 13 Dec 1995 - 20:27:07 MET

On Tue, 12 Dec 1995, Tomasz Kloczko wrote:

> [...]
> bedzie mogla sobie pozwolic na funkcjonowanie konkurencji, ktora bedzie
> oferowac uslugi taniej w zwiazku z tym bedzie musiala w jakis sposob
> doprowadzic do tego ze inni beda mieli ceny conajmniej takie jak oni lub
> wyzsze. W kzazdym innym wypadku TPSA wyrzuca potworne pieniadze w bloto.
> Moim zdaniem jest to jedyna logiczna interpretacja tej wypowiedzi.
> Juz raz na lamach polipa zwracalem uwage na role TPSA jako monopolisty w
> obecnej burzy wokol cennika NASK.
>
> Ciekawy jestem co na te plany TPSA ma do powiedzenia Urzad Antymonopolowy.

Jesli moge cos doradzic to radzilbym dosc ostroznie podchodzic do
wszelkich nieautoryzowanych wypowiedzi pracownikow TPSA. Moga oni
"puszczac farbe" nie znajac dokladnie wszystkich planow. W tym przypadku
doradzalbym:
1.Duza ostroznosc - bo zrobienie t.zw. niemilej atmosfery moze spowodowac
wiecej zlego niz dobrego. Tym bardziej ze zadnych pewnikow nie ma sa
tylko przecieki niezbyt odpowiedzialnych pracownikow TPSA
2.Wstrzymanie sie wysylaniem TPSA do urzedu antymonopolowego, wszystkich
diablow itd. To zawsze jeszcze mozna zrobic. Jesli moge cos doradzic jako
osoba niejako z zewnatrz (a do tego jeszcze z dosc malo popularnej firmy)
to raczej stanowisko: "poczekajmy do konca pierwszego kwartalu".

Jesli chodzi o budowe przez NASK wlasnych swiatlowodow to chcialbym
zauwazyc ze problem nie lezy tak naprawde w samych kosztach budowy
swiatlowodow lecz w czyms co sie nazywa przygotowanie budowy. Wg nowego
prawa budowlanego jesli NASK chcialby budowac swialtlowody miedzymiastowe
to musialby zawrzec umowy dzierzawcze ze wszystkimi wlascicielami gruntow
lezacymi na trasie. To rodzi cholerne koszty

        Pozdrawiam
                Grzechu

--