W dniu 10.09.2024 o 18:55, Trybun pisze:
Ale co zepsute, router? Tzn na 99% chodzi o router bo na modemie
podłączonym bezpośrednio do kompa problem nie występuje. Ale co w tym
routerze mogło się przestawić? I czy istnieje możliwość że na innym tego
problemu nie będzie. Gdzieś na strychu powinienem mieć starego choć
bardzo mało używanego TP-Linka 34xxxcos tam.
Dzięki za propozycję, ale na razie trochę przeraża mnie to całe
ustawianie Usenetu od nowa, tym bardziej że występujące problemy nie są
aż tak bardzo uciążliwe.
W pierwszym poście piszesz, że przez wifi nie ma problemu.
Jak rozumiem połączenie wifi jest z tym samym ruterem?
No to raczej dziwne by było, gdyby soft rutera inaczej filtrował ruch
przez ethernet kablowy i radiowy.
Więc to najprawdopodobniej w niższej warstwie jest usterka, czyli
spróbuj wymienić kabel sieciowy, później inne gniazdko w ruterze.
Jeśli nie pomoże, to jeszcze karta sieciowa komputera może być
uszkodzona. Do komputera można podpiąć inną kartę.
Z grubsza połączenie możesz potestować np. tak:
ping -t -l 1500 192.168.1.1
W miejsce "192.168.1.1" wpisz IP swojego rutera.
Kilkuminutowa obserwacja tego pingowania powinna pokazać czy połączenie
gubi pakiety.
--
Olek
|