Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak wybrać laptopa?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak wybrać laptopa?
From: Ewa <ED@comp.pl>
Date: Thu, 12 Sep 2024 12:31:38 +0200

Marcinie, jeszcze raz bardzo dziękuje, za całokształt.

> Zaryzykuje twierdzenie,
> że większość standardowych laptopów ma ten dysk
> (i zwykle pamięć, o ile wymienialna), dość łatwo dostępne.
> Najczęściej wystarczy zdjąć dolną pokrywę.

Byłoby dobrze, bo nawet myślałam o wymianie dysków na większe
przy okazji wymiany zawiasów. Te dotychczasowe potraktowałabym
jako zewnętrzne dokupując odpowiednie adaptery USB. I tu także
byłabym wdzięczna za jakąś podpowiedź.
Ponadto chciałam przy okazji oczyścić wentylatory, bo bywają
już głośne.

> Wymiana zawiasów to bardzo często wybebeszenie praktycznie
> wszystkiego.
Właśnie tego się obawiam. Już w przypadku Lenovo było to pracochłonne,
a tutaj jeszcze zmroziła mnie informacja o ewentualnym rozklejaniu.
Na to bym się już nie pisała.

> Podejrzewam, że jeden dysk jest typu m.2
> [...]
I dobrze podejrzewasz.
Ten, który ja nazwałam systemowym, to SSD M.2 240 GB, natomiast do
danych używam HDD SATA 7200 obr. 1000 GB. Pamiętam, że znalezienie
takiej konfiguracji było wtedy niełatwe, ale jakoś znalazłam.
Mam kilka dysków zewnętrznych USB, ale większy dysk w samym laptopie
to jednak jest wygoda. Teraz przydałoby się żeby oba były większe.

> Ale MZ musiałbyś mieć serwis, któremu ufasz, bo oddanie laptopa
> bez dysku, aż prosi się o naciągnięcie na inne naprawy, lub odmowę
> naprawy.
Nie mam. Zresztą nie zabiegałam o to. Zawsze sobie jakoś radziłam,
często korzystając z porad w internecie, w tym na grupach. Tak już
było za czasów komputerów stacjonarnych, z tym, że wtedy wymiana
lub dołożenie czegoś było dużo prostsze i sama to robiłam. Teraz
moja wprawa jest już dużo mniejsza, bo w ogóle rzadziej się zajmuję
komputerem jako takiem.

> Podaj model (bo chyba nie podałaś?) to popatrzymy co i jak.
Nie podałam, bo nie wydawało mi się to ważne przy wcześniejszych
etapach dyskusji
Mój laptop to HP Pavilion Gaming 15-cx0049nw. Gry mnie nie interesują,
ale kupiłam Gaming ze względu na podświetlaną klawiaturę. Wtedy była
to rzadkość.
A propos podświetlanej klawiatury i filtrów. Znalazłam w MediaExpert
https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/laptopy-i-ultrabooki/laptopy/podswietlana-klawiatura_tak
filtry, które nie tylko pozwalają zaznaczyć podświetlaną klawiaturę,
ale nawet kolor podświetlenia. Ja tradycyjnie wybieram kolor czarny
dla samego laptopa, a biały jako kolor podświetlania klawiatury.
Unikam srebrnego, jeśli się da.

Ciągle waham się pomiędzy wymianą zawiasów, a kupnem nowego laptopa.
Fakt konieczności rozklejania lub nie, będzie tutaj kluczowy.
Postanowiłam na razie przejrzeć jeszcze raz to co sobie zapisałam
wcześniej na dysku odnośnie wymiany zawiasów oraz jeszcze raz
przeszukać internet, tak jak mi radziłeś.

Pozdrawiam
Ewa