Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Router i USENET

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Router i USENET
From: Trybun <MxCheLeRS@true.cb>
Date: Tue, 10 Sep 2024 18:55:33 +0200
Trybun <MxCheLeRS@true.cb> wrote:

Co za dziwactwo, gdy mam router podłączony do kompa kablem sieciowym to
wystarczy na minutę odejść od komputera aby strona Thunderbirda z
otwartą grupa dyskusyjną się zawiesiła/zamroziła, nic takiego nie
następuję gdy sygnał do kompa idzie przez WiFi. Komp może i pół dnia
stać i nic się nie zawiesza. Dla jasności, jest to ten sam sprzęt i to
samo oprogramowanie. O co tu może chodzić?
Zepsute :)

Router pewnie szybko ubija połączenie TCP, ale zapomina o tym powiedzieć
komputerowi. Thunderbird wysyła komendę POST i czeka na odpowiedź, i
czeka, i się nie doczekuje.

Załóż konto na chmurce i daj znać, dodam cię do grupy userów, którym
serwer szybko zamyka nieaktywne połączenia. Jest szansa że pomoże. TB
wtedy po prostu ponownie otworzy połączenie.

Ale co zepsute, router? Tzn na 99% chodzi o router bo na modemie podłączonym bezpośrednio do kompa problem nie występuje. Ale co w tym routerze mogło się przestawić? I czy istnieje możliwość że na innym tego problemu nie będzie. Gdzieś na strychu powinienem mieć starego choć bardzo mało używanego TP-Linka 34xxxcos tam. Dzięki za propozycję, ale na razie trochę przeraża mnie to całe ustawianie Usenetu od nowa, tym bardziej że występujące problemy nie są aż tak bardzo uciążliwe.