Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak wybrać laptopa?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak wybrać laptopa?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 11 Sep 2024 23:56:07 GMT
On 2024-09-11, Ewa <ED@comp.pl> wrote:

> Dzięki.  Szczególnie ta możliwość skasowania wszystkiego jest
> pociągająca. :-)
>
> Wracając do koncepcji zakupu nowego laptopa mam 2 pytania:
> 1) czy bywają teraz laptopy _dodatkowo_ wyposażone w dysk HDD
>     (wewnętrzny); w opisach widzę tylko dysk SSD (systemowy)
>     W obecnym HP mam SSD 240 GB (systemowy) i HDD 1000GB

Podejrzewam, że jeden dysk jest typu m.2, ewentualnie msata (jesli
staruszek), drugi to pełnowymiarowy 2.5". To są nadal 2 fizyczne dyski.
Jesli to jest własnie jakiś m.2 to nazwano go systemowy, bo zdrowy
rozsądek podpowiada aby tam zainstalować. system. M.2 są dużo szybsze od
tradycyjnych, 2.5" ssd (SATA). Ale ten drugi to też może być ssd.

Czy są takie, że mogą miec dwa dyski, na pewno, wieksza szansa przy
>=14", ale tez są pewnie takie co mają 2x m.2. Przy czym jak takie
znaleźć wyszukiwarka to nie wiem. Po konkretnym modelu trzeba by drążyć.

--
Marcin