Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie dyski HDD do domowego serwera?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie dyski HDD do domowego serwera?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 11 Apr 2024 01:12:27 GMT
On 2024-04-10, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Właściwie to tak. Prawdopodobnie transcoding będzie miał miał miejsce, w
> związku z postawieniem na tym serwera Plexa. Między innymi własnie po to
> do komputera trafiła nienajnowsza, ale ciągle całkiem wydajna karta
> graficzna GTX1060.

Ale to działa w ten sposób, że jak masz słabe łącze to serwer stara się
zmniejszyć ilość danych poprzez kompresowanie np. filmu "w locie". To
się może zdarzać w przypadku, gdy masz kolekcję oryginalnych produkcji o
wysokim "bitrate". Czy Twoja kolekcja to takie filmy? Np. skopiowane BD,
zajmujące jakieś 20-40GB na godzinę filmu? A jak to są filmy, które
zajmują Ci maks 2-3GB na godzinę, to każde normalne łącze to udźwignie.
Plexa nie używam, ale mam Emby na 2ch serwerach, jeden to podstawowy NAS
Qnap'a, drugi to bezwentylatorowy składak na jakimś celeronie. I takie
cpu też wyrabiają się z transkodowaniem tylko, że idzie to po opcji
"*fast" (emby wykorzystuje ffmpeg) co daje większy strumień wynikowy.
Ale, że mam normalne wspołczesne łącze to nie ma to w praktyce za dużego
znaczenia.

> W oryginalnej wiadomości nie opisałem wszystkich zastosowań dla tego
> sprzętu, jedynie te najbardziej podstawowe. Tak - zdaję sobie sprawę z
> tego, że większość z nich byłby w stanie ogarnąć nawet prosty NAS.
> Jednak nie wykluczam, że serwer przejmie także inne zadania. W chwili
> obecnej i tak mam co najmniej jeden komputer właczony 24/7. Nieraz
> zostawiałem włączone zadania, które mieliły się przez kilka dni. Teraz
> po prostu przejmie je serwer.

No ok, z tym, że jak te zadania są sporadyczne to MZ lepiej co Radosław
już doradził. 2 maszyny.

> Do tego mocniejszy sprzęt w dalszej perspektywie pozwoli na
> eksperymenty, np. z analizowaniem obrazu z kamer przez jakieś biblioteki
> do ML. Prostego NAS-a z małym, pasywnie chłodzonym procesorem
> prawdopodobnie zajechałbym czymś takim. :)

Zależy co chcesz analizować. Po prostu zobacz jakie chciałbyś tam
konkretnie puszczać zadania, ale bądź realistą, bo z własnego
doświadczenia wiem, że wiele takich planów to jest kategoria "a fajnie
by było mieć kiedyś taką możliwość". A potem zostajesz z serwerem, który
na okrągło żre 100-200W (zamiast 5-10W) a de facto robi tylko za serwer
plików przez 99.9% czasu.

--
Marcin