Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Gniazdo M2

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Gniazdo M2
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 10 Feb 2024 01:25:23 GMT
On 2024-02-09, Trybun <MLSCh@jachu.cb> wrote:
> Tu pytanie trochę niezwiązane z tematem. Mam starego kompa z dużą
> obudową. Ale ta budowa ma frontowe gniazda  tylko w wersji usb2. Z racji
> że w tego że ten nowy komp ma obudowę nikczemnej wielkości w której jest
> jak w piekarniku to czy mógłbym przenieść bebechy do tej dużej obudowy
> bez straty łączy usb3 na froncie?

Masz kilka opcji:
1. Podłączyć te gniazda do złącza (header'a) usb3 na płycie przez
przejściówkę
https://vi.aliexpress.com/item/1005005893085864.html
Powinno działać choć nigdy nie próbowałem w tę stronę. Tzn. elektrycznie
będzie, nie wiem jak przepustowo, ale to krótki odcinek może pociagnie.

2. Podłączyć je normalnie do złącza usb2 na płycie

3. Jak to stara i duża obudowa to masz pewnie jeszcze miejsca na kieszenie.
https://allegro.pl/oferta/hub-5-25-przedni-panel-usb-3-0-2-0-audio-525e20-14826698463

https://allegro.pl/oferta/panel-przedni-5-25-cala-koncentrator-usb-4-porty-usb3-0-2-0-15025490533

(jest tego sporo, to tylko przykłady)

Sam wybrałbym 2+3

> Przypominam że są to stery na stronie producenta płyty a nie procka. A
> raczej bardzo wątpliwe aby producent płyty oferował coś uniwersalnego,
> pasującego do wszystkich procesorów z grafika, kompatybilnych z tą
> płytą. O ile oczywiście są to stery czysto do grafiki a nie jakieś
> łączniki mające usprawniać obsługę zintegrowane grafiki różnych
> procesorów przez płytę.

Nie sugerowałbym się tym. MSI nie jest producentem żadnego z chipsetów
(obsługi dzwięku, sieci, dysków etc.), które ma ta płyta, a oferuje
sterowniki do każdego.

Patrzę teraz po swoich Asusach AM4 i też oferują sterowniki grafiki, a
jest jak jest w cpu.

Zwróć uwagę, że duża część tego co oferuje płyta jest w CPU. Masz na
płycie chipsety obsługujące usb czy sata, ale w cpu też jest ich
obsługa, stąd m.in. tyle tych "gniazd". Linie pcie to też cpu a nie
płyta. Nvme również cpu (plus chipset płyty). A sterowniki dostarcza
składacz tego bajzlu, czyli producent płyty.

Tu masz ładny schemacik co siedzi w cpu a co na płycie (tu z chipsetem x570).
https://www.guru3d.com/data/publish/203/fbc4c094d882f9e4475be78a860c608b1e0a60/untitled-1.jpg

--
Marcin