Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Komputer z używanych części

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Komputer z używanych części
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Tue, 18 May 2021 19:23:24 +0200
Robiąc ostatnio rozeznanie przed zakupem nowego komputera i modernizacją starego (warsztatowego) zorientowałem się, że postęp w dziedzinie mocy obliczeniowej w ostatniej dekadzie dość mocni spowolnił. Procesor i7-3770K, który obecnie siedzi w moim starym komputerze ciągle można uznać za całkiem "mocny", a procki o kilka generacji nowsze, które w momencie premiery miały status sprzętu z wyższej półki mogą spokojnie konkurować ze współczesnymi budżetowymi rozwiązaniami.

Przyszedł mi więc do głowy pomysł złożenia dla siostrzeńca jakiegoś (w mirę) budżetowego komputera, na którym jeszcze przez jakiś czas dałoby się normalnie pracować i uruchomić przynajmniej niektóre gry wydane w ciągu powiedzmy ostatnich pięciu lat.

Jaka platforma ma w tej chwili najlepszy stosunek mocy obliczeniowej do jakości? Mam szansę złożyć coś sensownego na płycie z obsług DDR3 (zostało mi kilka modułów po modernizacjach komputerów)? Z zakupem karty graficznej pewnie bym się wstrzymał w związku z obecną sytuacją, wiec dobrze byłoby, gdyby procesor posiadał zintegrowany GPU nadający się choćby w minimalnym stopniu do grania. ;)

Jakieś sugestie?