Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Ciąg dalszy historii: "Adata SU900 znika z systemu - kończy się?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Ciąg dalszy historii: "Adata SU900 znika z systemu - kończy się?"
From: Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl>
Date: Tue, 18 May 2021 18:11:39 +0200
Pierwsza część historii:
https://groups.google.com/g/pl.comp.pecet/c/er9JS3T0jhY

Ciąg dalszy wygląda tak, że objawy opisane w tym wątku (wyłączanie się dysku w trakcie pracy) zdarzają się już praktycznie przy każdym włączeniu, często też dysk nie jest widoczny przy starcie lub zawiesza system w trakcie ładowania (losowe momenty) Nastąpiło więc pogorszenie wobec tego co było opisane w poprzednim wątku

W dniu dzisiejszym:
1. Zasilacz rozebrany i obejrzany (nic nie wylane, wypalone itp.)

2. Tasiemki, złącza po stronie płyty i po stronie tasiemek umyte w izopropanolu

3. Zmieniane kilkukrotnie porty SATA - po zmianie portu SATA SSD zachowuje się tak samo (w losowych momentach zdycha, często potrzebny RESET żeby dysk był widoczny przez bios) Opisanemu poniżej dyskowi HDD i napędowi DVD nie robi różnicy port SATA - widoczne za każdym razem tak samo.

4. Przeniosłem wszystko na poprzednika SSD Adaty czyli HDD WD Blue 1TB. Obraz całości zrobił się bez żadnych problemów. Przeniosłem wszystko tak jak jest nie modyfikując niczego i nie zmieniając żadnych ustawień (żeby mieć pewność, że warunki są takie same) HDD WD Blue 1TB chodzi na tym samym porcie, na tej samej tasiemce i na tym samym złączu zasilania co do tej pory chodził SSD Adata.

5. Po udanych przenosinach wykonałem takie oto czynności:

Dla HDD WD Blue 1TB:
Wykonałem 10 zimnych startów (między każdym startem ok. 15 minut przerwy połączone z całkowitym odcięciem prądu od płyty głównej) 100% uruchomień OK, dysk za każdym razem widoczny podczas startu (chodzi już parę godzin)

==
Dla SSD Adata:
Wykonałem 10 zimnych startów (między każdym startem ok. 15 minut przerwy połączone z całkowitym odcięciem prądu od płyty głównej) 4 na 10 uruchomień zakończyło się zawieszeniem systemu podczas startu, po naciśnięciu RESET dysk był widoczny
Pozostałe uruchomienia były OK.

Czy osąd mój ma szanse być uprawniony;), jeśli uznam że winny jest dysk SSD Adata, czy dalej powinienem szukać problemu?

Śmiem twierdzić, że pada elektronika dysku, kontroler pamięci, natomiast kości MLC są w doskonałej kondycji. Oczywiście Adata SSD Toolbox radośnie pokazuje brak jakichkolwiek błędów, SMART też śliczny, tak jak było:)

--
t0maszek