Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputer z używanych części

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputer z używanych części
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Wed, 19 May 2021 22:42:53 +0200
On 19.05.2021 19:34, ToMasz wrote:

nie. takie kompy leżą w zbiornikach z elektrośmieciami. miałem podobnego

Jeszcze nie zdarzyło mię znaleźć w elektrośmiecich niczego tej klasy. Jak już widzę, to same sprzęty klawy C2D albo jakieś Atomy, nienadające się właściwie wcale do współczesnych zastosowań.

No i jednak pandemia + nauka zdalna sporo zmieniły. Dodatkowy komputer zdolny obsłużyć Teamsa stał się nagle poszukiwanym produktem.

kompa do sprzedania (poskładany z tego co leżało w przydasiach), najpierw za 100zł, potem za75, aż w końcu sprzedałem za 50zł. Teoretycznie zasilacz, dysk, albo pamięc, powinny kosztować 50zł,a le takimi trupami nikt się nie interesuje.

Ja też żyłem w przeświadczeniu, że mój obecny komputer warsztatowy (wcześniej mój główny komputer) z i7 trzeciej generacji jest już przestarzałym złomem, no bo przecież został kupiony w 2012 roku. Tymczasem gdy zacząłem zaglądać w benchmarki okazało się, że niektóre współczesne budżetowe zestawy w stylu "prosty komputer do biura" albo "sprzęt dla dziecka do nauki" potrafią mieć niższą realną moc obliczeniową. Główną zaletą wynikającą z postępu w ich przypadku jest niższy pobór prądu czy nowsze wersje USB na płycie głównej.

Ciągle jeszcze trudno jest mi wybić się ze schematów myślowych sprzed kilkunastu lat, kiedy komputer kupiony w styczniu był już przestarzały w grudniu, a budżetowy procesor właściwie zawsze bił na głowę topowego CPU sprzed zaledwie kilku lat.