W dniu 2021-04-27 o 03:49, Tomaszek pisze:
> W dniu 2021-04-27 o 02:11, pioruns pisze:
>
> Sprawdziłem i okazało się, że to prawie 2 lata już minęło od tego czasu.
> I jakoś do tej pory działał na tym co ma nie robiąc problemów.
>
> Zobacz tez czy masz aktualizacje do BIOSu
>
> Nie ma nowszej wersji. Mam najnowszą.
>
> moze cos sie da poprawic
>> z obsluga SATA, AHCI czy ogolnie storage. Zrob tez memtest.
>
> Jest natomiast nowy firmware do dysku (nowszy niż ja mam) Ale cykora
> mam:) Oczywiście musiałbym zrobić obraz całego dysku i wtedy dopiero
> cokolwiek bym zaryzykował:)
Na początku tego roku instalowałem dysk SSD 500 GB na NVMe - SAMSUNG Evo
970. Była to kopia dysku talerzowego 500 GB z systemem Windows 10.
Komputer działa na tym dysku, ale... jakiś czas temu zainstalowałem
program SAMSUNG Magician, by sprawdzić dokładniej parametry dysku. No i
po instalacji programu i jego uruchomieniu, gdy chciałem sprawdzić różne
szczegółowe parametry dysku program napisał mi w komunikacie:
"Szczegółowe dane na temat dysku dostępne są jedynie, gdy dla tego dysku
zainstalowany jest sterownik Microsoft lub SAMSUNG."
Dysk podłączony jest w nie takim znowu starym komputerze biurowym DELL
OptiPlex z prockiem i5-6500, a na płycie obsługiwany jest przez
sterownik Intela dla płyty głównej (wszak to dysk NVMe).
Tak więc, prócz firmware dysku, winny może być również sterownik
(chociaż u Ciebie to dysk na tasiemce, ale może jakiś dedykowany
sterownik dla tego dysku ADATA również jest oferowany przez producenta).
K.
--
http://www.krystek.art.pl/
|