Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zabronienie bootowania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zabronienie bootowania
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 04 Mar 2021 18:38:36 GMT
Witaj heby, 04 mar 2021 w news:s1r7ef$4q0$1@dont-email.me
napisałeś/aś:

> On 04/03/2021 16:58, pueblo wrote:

> Abyśmy nie popadali w paranoje: to nie jest w ogóle istotny problem.
> Tak tylko, zaskoczył mnie srodze i zainteresował. Prawidłowe
> rozwiązanie to było by kupić jakiś na i11 a nie starocia ;)

Mnie to też zaintersowało, więc jak coś ustalisz to się pochwal.
Poza tym spróbowałbym jeszcze zainicjować dysk spod win diskpartem, albo
jakimś windowsowym programem. Być może to ten gparted robi jakieś cuda.
Diskpart chyba nie utworzy od razu GPT, tylko trzeba konwertować wydaje
mi się.

> Do tej pory myślałem że BIOS sprawdza czy partycja jest jakaś i czy
> aktywna.

O ile wiem, przy uefi flagi aktywnej partycji nie mają znaczenia.