Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zabronienie bootowania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zabronienie bootowania
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Thu, 04 Mar 2021 09:22:45 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Mar 2021 17:24:09 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <s1od7a$use$1@dont-email.me>
 od heby <heby@poczta.onet.pl>  :
>Cześć.
>
>Sytuacja:
>
>1) komputer kilkuletni
>2) włożona karta PCI-e z miejscem na dysk NVME.
>3) W biosie nie ma opcji bootowania z NVME
>4) Ale dysk NVME ma swój bios i pozwala na bootowanie

Można wiedzieć co to za model dysku? NVME z własnym biosem nie widziałem na
oczy,
szukałem nawet w sieci, ale nie znalazłem.
Prawdę mówiąc, ze znanych mi dysków tylko Plextor M6e ma bios, ale to nie jest
NVME.

>Bangla, startuje z NVME.
>
>5) podpinam dysk mechaniczny
>6) komputer chce z niego wystartować
>7) jesli wyzeruje pierwszy blok dysku mechanicznego to wystartuje z
>NVME, bo nie znalazł innego urządzenia

Nie da się w biosie wyłączyć bootowanie ze wszystkich możliwych urządzeń? Może
wtedy
ruszy.