Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zabronienie bootowania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zabronienie bootowania
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 04 Mar 2021 10:54:52 GMT
On 2021-03-04, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:

> No własnie. To rękodzieło. Spodzieam się raczej:
>
> unboot /dev/sda
>
> zamiast męki z magicznymi numerkami przez godzinę.

Rękodzieło to takie samo jak powyższe. Można najwyżej powiedzieć, że
średnio eleganckie rozwiązanie :)

> Problem jest do tego stopnia śmieszy, że nawet wpięcie dysku USB czy
> pendrive, uniemozliwia bootowanie NVME :D

A możesz wyłączyć kompletnie bootowanie z dysków twardych z tej
standardowej listy w biosie, zostawiając tylko jakieś floppy, czy inne
sieciowe? Bo skoro bios nvme wchodzi niezależnie, a bios płyty nie
rozpoznaje nvme to i tak nie jest on brany jako coś związanego z dyskiem
twardym, więc bios płyty powinien zlać mechniczny hdd a bios nvme i tak
się wczyta.

--
Marcin