Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zabronienie bootowania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zabronienie bootowania
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 04 Mar 2021 15:58:41 GMT
Witaj heby, 04 mar 2021 w news:s1qk33$608$1@dont-email.me
napisałeś/aś:

> Nie, mogę tylko zmieniać kolejność. Sprawdzę to jeszcze dokładniej,
> może jest jakaś kombinacja klawiszy, czasem kretyni od BIOSów
> wymyslają kompletnie idiotyczne kombinacje.

Rozumiem, że rozwiązanie, które masz ma ten feler, że dyski hdd będą tam
podmieniane. I w przypadku, kidy trafisz na taki z bootsectorem z
loaderem, to system nie wystartuje z ssd. I podstawowa kwestia, jak to
zmienić bez utraty danych.
Faktycznie, pewnie chodzi o edycję paru bajtów. Tylko gdzie? Pierwszy
albo drugi sektor dysku? Pisałeś o porównaniu partycjonowania przez
parted i gparted. Nie mam teraz możliwości sprawdzić na żadnym dysku, ale
czy tworzona jest wtedy partycja esp(fat32)?
Może dzięki sektor editor z bootice coś ci zaświta?

Aha, zakładam, że sprawdzałeś czy jest jakiś nowszy bios dla tej płyty i
czy nie pomoże?