Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 3 Mar 2021 07:41:10 +0100
On 03/03/2021 00:03, Marcin Debowski wrote:
tantal/ceramiczny zwarł się? Miernik w tryb omomiarki i sprawdź czy jest
coś bliskie metalicznego zwarcia w podstawce CPU i na jakiś liniach
idących do układów logicznych (pewnie tam jeszcze jakies TTLe znajdziesz).
Zawsze dręczyło mnie pytanie - nie uszkodzi się czegos w ten sposób? Te
napięcia, które podaje miernik (typowy) są dla wszystkich takich układów
bezpieczne?

Może nie dopisałem: na zasilaniu CPU i TTL/CMOS. Tam raczej niczego nie popsujesz, a zwarte tantale są na 99% wpięte właśnie w te linie.

Zazwyczaj omomiarka w cyfrowym mierniku nie miewa wiecej jak 0.5V na wyjściu, więc i logiki nie popsujesz. Obawaiałbym się jednak obawiał się ładunków statycznych.