Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Fri, 5 Mar 2021 19:37:27 +0100
Ok, jedna sprawa nie dawała mi spokoju. Nowy wentylator był podejrzanie głośny. To znaczy nie brzęczał jak poprzedni, ale i tak szumiał zaskakująco intensywnie. Na początku uznałem, że trafił mi się jakiś gorszy model, ale potem sprawdziłem strumień powietrza i faktycznie - znacznie intensywniejszy niż normalnie. Na naklejce z tyłu niby "DC12V" (brak informacji o nominalnym poborze prądy albo mocy, ale przyszło mi do głowy, że być może ktoś pomylił wentylatory 5V i 12V. I faktycznie - podłączony do linii 5V pracuje bardziej typowo.

Zamówiłem więc kolejny wentylator 12V i po jego wymianie napięcie na linii 12V wzrosło o dobre pół wolta. Czyżby przeciążony wentylator po prostu powodował za duży spadek napięcia? Takie warunki pracy mogły w jakiś sposób trwale uszkodzić płytę?

Przetestuję ją, jak tylko odkopię się z paru innych zajęć...