Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: pioruns <www@website.com>
Date: Wed, 14 Oct 2020 14:39:25 +0100
On 14/10/2020 09:09, JaceK wrote:

> Oficjalnie dopiero threadripper obsługuje.
>
> Rozglądałem się kiedyś za informacjami, były sprzeczne, niektóre testy
> wskazywały na częściową obsługę. Z tego powodu zostałem przy xeonach.
>
> JaceK

Tak. AMD oficjalnie nie robił testów i nie certyfikuje swoich procesorów
z serii Ryzen pod ECC, ale technologia jest i działa. Producenci płyt
głównych niechętnie sami certyfikują tą funkcjonalność, bo pewnie kasa
im się nie zgadza (kto tego używa, 5%?).
Ale kilku już się wyłamało i reklamuje już ECC w swoich płytach: ASUS,
Biostar i kilka innych. A więc można spokojnie kupić sobie lepszą płytę
np. ASUS Crosshair i mieć certyfikowane ECC w desktopowej budzie w
fajnym budżecie.

Ja używam ASUS Prime B350 z dolnej półki, w której specyfikacji napisali
tylko:"ECC Memory (ECC mode) support varies by CPU."

Z kolei w Crosshair VI Hero napisali już:
"4 x DIMM, Max. 64GB, DDR4 3200(O.C.)/2666/2400/2133 MHz ECC and
non-ECC, Un-buffered Memory"

A więc można spokojnie kupować Unbuffered ECC i powinno działać, a jak
coś to można reklamować (gdyby na liście Memory QVL było i nie działało).

--
pozdrawiam,   pioruns