Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 7 1700 + ECC RAM
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 24 Oct 2020 20:30:01 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 24 Oct 2020 19:17:19 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <rn1r3g$7sn$1$pioruns@news.chmurka.net>
 od pioruns <www@website.com>  :

>Tak wiem. Wcześniej już miałem koszmarną żonglerkę w tym PC, bo 4x8GB
>3200 MT/s a także 4x8GB 2400 MT/s obydwa sypały błędami w systemie, ale
>memtest było dobrze. Po rozpoczęciu żonglerki w  drugim PC też sypało,
>po update BIOSu przestały, potem znowu jakieś problemy itp,
>pozamieniałem w końcu je tak, że jeden PC był happy z 2400 a drugi z
>3200, z odpowiednimi ustawieniami XMP i voltage. Serwer został z
>gorszymi 2400 MT/s i tak sobie stabilnie pracował, aż znowu się nie
>pojawiły wymienione powyżej błędy w Btrfs (to nie był problem nośnika).
> [...]

Na moim Ryzenie 1700 plus Asrock Fatal1ty X370 Professional
Gaming(nie, nie gram w gry, no może czasami, ale w bardzo stare gry
typu MDK) dwie kości G.Skill FlareX cl14 8GiB(razem 16GiB) chodziły
stabilnie na XMP 3200, jak dowaliłem następne dwie(razem są 4) to
musiałem z 3200 zejść na 2933, bo przy 3200 potrafiło zrobić bsoda.