Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Bootloader

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Bootloader
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 3 Oct 2020 18:36:26 +0200

"heby" rl6v9t$boa$1@dont-email.me

pozwala na odpalanie róznych systemów Win i Lin, ale jakoś bardziej przyjazne
niż GRUB i mozliwe samowystarczalne?

Po odpaleniu widzisz mapę dysków z zaznaczonymi partycjami jak
w partycjonerze: http://www.eneuel.w.duna.pl/error/2gg.png
i pokazujesz kursorem, z której partycji chcesz bootować...

Też tak chcę. :)

Akurat taki rysunek (z dwiema G) miałem a świeżynki nie
chciałem pstrykać, ale chyba wiadomo, o co mi fruwa...

-=-

Do Win używam EasyBCD, ale Linuksa nie używam...
Możesz założyć BCD na pustej partycji podstawowej
(bez jakiegokolwiek systemu) i tam wpisać, co Ci
odpowiada, ale UEFI niekoniecznie współpracuje
z EasyBCD z uwagi na obostrzenia M$ -- chyba, że
teraz jest inaczej... (ZTCW nie można założyć BCD
na GPT za pomocą EasyBCD)

Możesz założyć BCD za pomocą EasyBCD na dysku z MBR,
po czym przerobić ów dysk na GPT -- nie sprawdzałem
tego, bo nie chcę mieć GPT/UEFI, ale na oko ;) tak
można uczynić... Możesz założyć BCD na kilku (tak
czynię) partycjach tego samego dysku...

Możesz skorzystać z BCD założonego przez Win...
Możesz na dysku nie mieć Win, lecz bawić się BCD
(założonym na takim bezWinowym dysku) za pomocą
EasyBCD, mając inny dysk, (może w innym komputerze)
z chodzącym Win...

Może EasyBCD jest też pod Linuksa -- nie wiem, bo
nie używam Linuksa...

-=-

EasyBCD jest bardzo użyteczny i bardzo prosty w używaniu.
[i co najprzyjemniejsze -- niekoniecznie jest tam
'zatwierdź', więc jest oszczędność czasu...]

-=-

EasyBCD rozwiązuje dużo problemów -- także start z masy
systemów (w tym Linuksów) zapisanych jako obrazki płyt...

PLOP założony przez EasyBCD nie skieruje na partycję
,,logiczną'' -- jeśli nie mam racji, to proszę o korektę...

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'