Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl>
Date: Mon, 8 Jun 2020 13:56:16 +0200
Dlaczego 7x7? Bo trzeba przerzucić 50 W...

I tu chyba jest mój błąd -- Ty piszesz, że dioda przepuszcza 1 A,
ja zaś biorę ją za taką, która przepuszcza 1 W,...

Akurat 7^2 daje niemal 50, więc **chyba** dlatego dałem 7 diod...

Może kiedyś poświęcę nieco czasu, by przypomnieć sobie, po co
dawaliśmy diodę -- po to, by stracić 0.7 V, to jasne, ale do
czego nam była potrzebna ta strata, już nie pamiętam...

Żeby LEDy pracowały przy pi razy oko 2x mniejszej mocy a co za tym idzie 'wypaliły' się nie w kilka lat a w kilkadziesiąt.
P.G.