Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 4 Jun 2020 14:54:05 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed7cb81$0$516$65785112@news.neostrada.pl

- nie stwarza zagrożenia (wbrew pozorom wyższe
  harmniczne potrafią nawet dom spalić!)

http://www.elektroinstalator.com.pl/index.php/artykuly/instalacje-i-systemy-elektryczne/1629-wplyw-odbiornikow-nieliniowych-na-siec-zasilajaca
   W efekcie urządzenia generujące wyższe harmoniczne zakłócają pracę innych
odbiorników oraz
   wprowadzają ryzyko uszkodzenia, a nawet pożaru wrażliwych urządzeń
elektronicznych i elektrycznych.

-=-

Było to bardzo dawno, gdy miałem kilkanaście lat a LEDki znane były głównie
z telekomunikacji i drobnych świecidełek -- TV pokazała spór sądowy o
ściemniacze,
które sfajczyły hotel, dorzucając wyższe harmoniczne do sieci... Rzecz jasna
nie ściemniano LEDek, ale coś innego -- nie pamiętam, co, Spór rozstrzygnął
dopiero eksperyment -- w efekcie sfajczono przygotowaną makietę domu...
Wiem, że wtedy już znałem pojęcie wyższych harmoniczmych, więc miałem
ponad 14 lat, bo pamiętam od kogo (i ~kiedy) dowiedziałem się o WH...
Ile ponad 14 -- tego nie wiem, ale o komputerach jeszcze nie wiedziałem,
więc miałem mniej niż 18 lat...

--