Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LEDki oświetleniowe...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 3 Jun 2020 18:10:16 +0200

"DaNsOuNd" 5ed78ed3$0$510$65785112@news.neostrada.pl

Skąd założenie że te "oprawczynie" i LEDki są sterowne napięciowo?

Właśnie niemal znikąd -- i to jest problem!
Nie wiem, co tam jest, więc nie wiem, jak to poprawić.
Być może korekcja zasilania czyni przedsięwzięcie
(jakim jest ściemnianie) nieopłacalnym...

Niemal znikąd -- założyłem, że skoro tanie, to być może stałonapięciowe...
Ale być może to fatalne założenie!!

Lampy kierowane do speców -- niemrugające, bez potrzeby montowania żarówek... ;)
To także dało do myślenia -- być może światło po prostu jest stabilizowane
napięciowo i tętni oraz pełza, ale nie mruga... ;)

- po co pisać coś, co jest oczywiste?
- po to, by ukryć coś innego...

Skoro piszą, że nie mruga -- znaczy, że raczej mruga, ale słabo...
(lekko mruga, pełza, tętni...)
Skoro piszą, że nie trzeba montować żarówek -- trafiają na grunt
specjalistyczny...

Duża część plafonów, żyrandoli i.t.p. są sterowano prądowo (wbudowany driver LED) Możesz nawet takie taśmy sterowne prądowo kupic np. w TME. Nie mają one rezystorów ograniczających.

Mnie interesuje coś konkretnego, co jednocześnie:
- jest zdrowe (nie ma UV itp.)
- nie mruga, nie tętni, nie pełza wraz z temperaturą...
- jest tanie
- daje dużo światła (kilka klm z oprawy)
- daje się ściemniać
- jest oszczędne (100 lm z 1 W lub lepiej)
- nie stwarza zagrożenia (wbrew pozorom wyższe
  harmniczne potrafią nawet dom spalić!)
- jest łatwe w obsłudze
- jest łatwe w monatżu
- jest trwałe...